Wednesday, November 18, 2009

Text Dari Alien


Aku dah lama nak buat entry pasal ni.. dan macam2 style entry sebenarnya aku boleh buat. Marah boleh, kutuk boleh, geram sekali pun.. aku boleh buat.. Kalo ikut keadaan, semuanya boleh.. Tapi, sebagai seorang yang telah dihantar ke sekolah oleh mak bapak sejak umur 6 tahun lagi... aku tau, segala tindakan bercampur emosi adalah tidak baik... no.. no.. no.. no good!! Hiks!

Jadi.. entry kali ini akan aku akhiri dengan serangkap persoalan. Persoalan yang muncul dari fikiran aku bila keadaan ni jadi.. Dan kalo rajin.. korang bolehlah bagi jawapan pada persoalan aku ni ye...


Kisahnya begini...


25hb bulan lepas, sedang aku lepak2 riang ria selepas sarapan pagi di depan tv dengan kakak& kazen aku sementara menunggu waktu nak keluar bershopping, aku dengar bunyi sms masuk. Aku pun amik la telefon, dan tengok sms dari no. alien.. Nombor alien tu maksudnya nombor yang tak ada dalam phonebook aku.



Aku pun bukak baca... terkejut gak.. kenapa titiba ada message nih.. bila baca.. aku dapat agak dari sapa.. tapi ... aku cuma la la la la la la la la.. & gelak.. Kakak & kazen aku tanya kenapa? Aku terus pass phone aku.. bagi diorang baca text tu.. dan diorang macam pelik.. then gelak.. Text itu aku ignore. Ayat terakhir text itu adalah.. "jangan jadi barang lelong plak nnt". Duhhh!!



Aku pun sambung baca paper.. sambil nengok tv.. kemudian masuk lagi satu text. Dari nombor yang sama... Aku baca... "Dimane hero?" .. kendian aku gelak.. sambil aku bayangkan Superman baru lepas mandi & tukar uniform sambil menyidai sepender merahnyer..!! hahahahahaha...


Kemudian, text bunyi lagi... untuk kali ketiga.. Aku baca. Reaksi aku sama.. lalalalalalala, gelak.. kemudian aku passkan pada kakak dan kazen aku.. Ayat pertama dalam sms tu berbunyi "Lelaki suka test perempuan bgaimana untuk djadikan isteri... ". Haiyooo!!! Hehe..

Aku tak peduli dengan ayat2 yang ada dalam text tu.. lelong ke, keluar malam ke, lelaki ke, bebas ke.. Aku tidak emosi. Tak rasa apa pun.. Cuma yang aku herankan adalah.. sms tu dihantar oleh seorang yang katanya, baru berkahwin sebelum Ramadhan, di waktu pagi, di hujung minggu.. !!!???

I wonder... apa yang buatkan dia teragak nak hantar text pada aku di awal pagi begitu..? Adakah dia bermimpi aku malam itu? Adakah dari lepas solat subuh hingga ke jam lapan lebih begitu.. dia duk teringat kat aku? Bukankah perkahwinan itu masih lagi dalam mood berhoneymoon... kenapakah aku yang ditext SAMPAI TIGA KALI BERTURUT TURUT di waktu pagi sebegitu? 8.38 a.m? 8.46 a.m? 8.53 a.m? Umang aiii!!!!!



Owhhh.. tedah....!

19 comments:

Jard The Great said...

erkk.. mungkin dilanda penyakit kesengalan kot? ehehe

h4ni3 said...

huuuu.. itu adalah wanita psycho yg tak yakin pada diri sendiri dan masih rasa tergugat. mungkin husband dia ngigau sebut nama akak the night before. huhuhh

mamai said...

desprate le namanya tu hahahaha kalau aku mau aku layan sampai dia bengong

adibah said...

Jard,
aku pun duk agak macam tu jugak.. haha

Hanie,
sms itu dari si husband ye.. bukan isteri.. :-)

mamai,
aku tak reply langsung.. membazir kredit aku je.. haha

zonaku said...

ker dia dapat y terpakai???? ker tgh gersang sbb wife tgh bendera????

errr.. ko kenal ker???

adibah said...

zonaku,
ntah ler.. aku pun tak tau..

ye.. aku rasa aku kenal :-)

afiq said...

miahahahah angin ahmar kot?

Lyn Yusoff said...

kak,
Lyn cam ingat je citer yg akak maksudkan tuh.. rase nyer akak pernah wat entry pasal mamat tuh kan.. hehehe

Edzlin said...

lelaki tu meroyan agaknya

adibah said...

afiq,
mungkin senggugut ye adik... wakakakaka..

lyn,
bingo! :-)

edzlin,
senggugut... :-)

Unknown said...

Lelaki suka test perempuan bgaimana untuk djadikan isteri... ???

wuhuuu..test macam mana tu??? :D

adibah said...

cikEPAL,
mungkin macam SPM?? :)

Anonymous said...

mm..

kawin sebelum ramadhan???????bulan madu kat mana agaknya tu yer..mekah?? jgn ke kuching sudah..

tu mesti mamat tu bangun pagi..'adik' dia xleh nak bangun..

ala2 x cukup jantan gituh ..serang2 dgn msg..

mr.mussel

adibah said...

mr.mussel,

err.. no komen! :-)

A.K.U.D.O said...

ko kenal org tu?
abaikan saja mende2 tak senonoh gitu.

adibah said...

A.K.U.D.O
memang dah lama aku abaikan dia!! haha

farayassir said...

abaikan saja mamat sewel tu...

adibah said...

fara,
sudah... :-)

Hazey said...

bodoh punya jantan, harus kene bakar sebab kata baru seminggu kawin kan sibuk nak sms perempuan lain, ko bakar je semua anggota badan dia termasuk k$$**# dia tu..