Kata aku pada dia simple sahaja:
Salam kasih.
Salam kasih.
Jadi.. berlakulah dialog selesai solat Maghrib tadi...Iklan: cuba tengok anak omputeh tu.. umor 8-9 tahun selamba jer masak dengan begitu superb dan bergaya sekali... Seingat aku.. kalo kita ni... umor 8-9 tahun pegang kuali, senduk segala.. confirm kena jerit ngan mak ayah "EHHhhhhhhhh... jangannnnnnnnnnn pegangggggggggggg kang meletup dapo tu kanggggggggggg.. kang luka tangann tu kanggggggggggggggg" begitulah pitchingnya mak ayah kita kan...?".. jadi.. rasanyer untuk negara kita ni nak buat rancangan itu adalah jauh sekali... Tunggu jer lah ujibakat menyanyi dan menari..
DK: Nak gi pasar malam tak..?
Aku : Takyah ler bang.. lagipun u kan tengah demam.. let me masak
tonite
DK: Good.. good.. (senyum2)
Aku : What u want for dinner tonite..? (bersedia menerima tugasan pertama bersungguh-sungguh)
DK : Masak mamee jer lah..

Sempat baca doa akhir tahun dan doa awal tahun tadi? Kalau sempat.. Alhamdulillah... Kalau tak sempat.. tak mengapa.. insyaAllah.. tahun depan ada lagi... Kalau dapat bersama2 di masjid atau surau lagi beruntung... macam aku.. cuma mampu menadah tangan berdoa bersama2 melalui TV je...
Semoga tahun ini lebih baik dari tahun yang lepas, insyaAllah... semoga diberi kekuatan untuk menerima segala cabaran dan dugaan sama ada yang baik ataupun yang buruk dengan tenang dan mudah, insyaAllah...
Kalau diduga, janganlah hingga dugaan itu membuatkan diri rasa kecewa dan putus asa... dan kalau dikurniakan rezeki.. janganlah kerana rezeki itu.. buatkan diri lalai dan alpa.. Nauzubillah..