Sunday, December 12, 2010

I Do...


DK proposed... but not on his bended knee... Duduk berhadapan dengan aku, ditemani kopi O kosong dan mineral water, terkeluar ayat2 dari mulutnya.. yang aku dapat rasa, memang benar2 dari hati.. Kulit DK yang cerah, menjadi merah.. Bila diucap ayat-ayat dari hati, mata aku jadi tak berkelip.. muka kemerah2an menahan malu.. meremang bulu roma.. Seumur hidup, itulah kali pertama seseorang berkata-kata sebegitu di depan aku.. And, i cried... Huhuhu



Terharu. Teruja. Terkejut. Terkesima. Dan macam2 ter lagi.. yang ada.. Dalam masa yang sama.. satu persatu kenangan silam bersama mereka2 yang pernah muncul dalam hati aku.. mula pudar satu persatu.. hilang.. Dalam hati terucap kata2 Alhamdulillah.. syukur kepada Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Sebelum hari itu, sebenarnya sudah beberapa kali, DK cuba untuk bagi hint.. dan dua kali sudah dia cuba menyatakan hasrat hati.. tapi.. aku pura2 tidak mendengar.. dan mula tukar topik.. sebab aku takut..! Pengalaman lalu banyak mengajar.. jadi, lebih berhati2.. perlu teliti betul2.. Solat istikharah, solat hajat & doa menjadi jambatan untuk mencari petunjuk, restu dan redha Illahi..

Kedua2 kami pernah tertipu oleh cinta.. kedua2 kami pernah kecewa kerana sayang.. kedua2 kami pernah bersedih kerana kasih.. Kedua2 kami penuh berhati-hati.. berusaha, mencari redha dan akhirnya tawakal..

Dua minggu selepas melamar, Alhamdulillah.. semalam telah berlangsung majlis merisik.. dan insyaAllah, langkah seterusnya akan menyusul tidak lama lagi.. Doa kami agar dipermudahkan segalanya dan jauh dari sebarang halangan dan rintangan.. Semoga segalanya diberkatiNya dan semua kasih, cinta dan sayang ini berkekalan hingga ke akhir nyawa, insyaAllah..

Terima kasih untuk family yang mendoakan dan teman2 yang mendoakan terutamanya mereka yang ke tanah suci, Makkah sama ada untuk menunaikan umrah ziarah ataupun fardhu haji.. Ye, aku tidak pernah lupa untuk mengirim doa dengan mereka..

Akhirnya.. jodoh itu tiba jua.. Alhamdulillah.. terima kasih Allah atas anugerah cinta ini..



Salam kasih.

8 comments:

zonaku said...

tahniah!

Mimi Jazman said...

tahniah!! may ALLAH bless u n DK.. nnt dh blngsung majlis mkn minyak gtau tau.. nak doa mcm lagu maher zain tu.. hehehe..

addyaholix said...

dk dah merisik? tahniah kakdib :)

PUTUBAMBU said...

wahhh...at last..!

good for you dear..!

seronok dengar...

semoga jodoh berkekalan ye... aminn!

edzlin007 said...

Alhamdullilah....Tahniah kak..

Ena Mazly said...

kak mi sayang,

tahniah.. tahniah dan tahniah...

terasa cam tak sabar nak g majlis akak nanti.. rindunya kat akak....

h4ni3 said...

barakallahu lakum!

isk isk isk... 'surat saman' tu nanti hantar by hand bole??

hehehe

aloy_paradoks said...

:)