Saturday, May 15, 2010

Kuiz Hari Guru

Esok.. 16Mei.. Hari Guru Peringkat Kebangsaan.


Dulu2 kalau Hari Guru, sebulan sebelum tu.. dah sibuk dah prektis buat persembahan. Best!!! Macam2 tarian. Macam2 nyanyian koir. Tarian gamelan, tarian nyiru, persembahan erobik, tarian kipas, koir lagu melayu, lagu omputeh, semuanya aku pernah persembahkan.. Tapi zaman dulu la.. zaman kecik kecik dulu... zaman muda muda dulu.. skrang ni kalo aku buat persembahan.. haruslah cuma dalam bilik air ataupun bilik karaoke sahaja ye... Kalau di khalayak ramai.. mau gegak gempita dibuatnya!!!



Ini adalah gambar aku dengan cikgu rasmi pertama aku.. Miss Chong. Wah.. i ken still remember your name la, ticer... Masa ni tadika HolyFamily kat Kajang tu.. Ye.. tadika tu ada dalam kawasan gereja.. Masa aku kecik2 dulu, tadika kemas pun takda.. Kalo tak masuk tadika English, budak2 baya aku akan masuk tadika Cina. Tadika lain takda.. Kalo tak masuk memana.. mereka tak akan masuk tadika.. Dajah satu baru start kenal A, B, C. Bukan macam zaman sekarang. Kita (kita??) ibu bapa zaman sekarang, kalo boleh anak dah pandai merangkak jer dah nak masukan tadika..


Soalan kuiz hari guru: cuba teka... aku yang mana satu??? Hahaha...




Selamat Hari Guru. Tapi kenapa sekarang ni.. kenapa aku dengar makbapak komplen/ngomel, tiap kali Hari Guru, anak2 diorang sibuk nak beli hadiah? Hakikatnya yang paling hepi masa Hari Guru ini, adalah tokey kedai RM2..! Betul tak?



Selamat Hari Guru.




Salam kasih.

9 comments:

Tijah said...

ko yg bediri pakai meksi kaler merah kannnn????

adibah said...

tijah,
teettttttttt!! salah! :)

Ad said...

no 2 dr kanan..yg sebelah baju pink (3 dr kanan)

adibah said...

ad,
tettttttttttt!! salah jugak :)

Ad said...

salahhhhhhhh????mustahill.
dr pose2 kepala senget tu cam dah betol!

edzlin007 said...

haha saya baru nak kata yg seksi tu dah salah rupanya.

hmm..kenapa ramai berbaju merah?

kalau yg berdiri paling kiri? kak dib kah?

A.K.U.D.O said...

baju putih..no 2 belakang dr kiri..

mamai said...

aku dah lupa apa hadiah terakhir yang aku beli untuk cikgu aku dulu

adibah said...

kengkawan.. semua jawapan adalah salah!!! TETTTTTTTTT!!! hehehe..