Saturday, February 26, 2011

Sengkek?


Masa anniversary perkahwinan yang ke-sebulan... (kemain tu.. baru sebulan pun kira anniversary jugak.. haha) aku gi jalan2 dengan DK di OneUtama sementara menunggunya waktu makan malam..

Berjalan punya berjalan punya berjalan dan berjalan.. akhirnya ternampak Mak & Sepenser.. rasa teruja.. seronok dan gumbira sekali..!! Sebab hand&body lotion dah abis.. China Blue.. bau sangat best..!

Capai lotion kemudian jalan2 lagi cuci mata sambil minda sibuk mencongak hitung bajet perbelanjaan diri.. Nampak seluar yang sesuai dibawa ke pejabat. Color cantik..! Cutting cantik..! Cek harga.. berpatutan..! Saiz.. ada! Perfect. Kalo beli seluar kat Mak & Sepenser, harus tengok saiz dan panjang. Ada yang Long, ada Medium, ada Short. Aku capai sehelai Medium dan sehelai Short. Okay.. skrang cari fitting room.

DK tunggu kat waiting area kat fitting room. Aku sarung yang Short. Mintak opinion kat DK.. dia kata OK! Kemudian masuk semula ke fitting room. Try yang Medium pulak.. Better kata DK.

Aku : DK, yang ni better?

DK : Yeah.. the short one is nice.. tapi, kalau pakai heel nanti nampak SENGKEK..

Aku : Huh? Sengkek?

DK : Yeap.. kalau yang Medium, nampak just nice kalau pakai heel.

Aku : Singkat u mean?

DK : Ha.. singkat.. pendek..!

Aku : (Gelak)

Semakin hari semakin banyak perkataan pelik keluar dari dia.. Hehe..

Salam kasih.

6 comments:

afiq said...

i'm happy for you!

Mimi Jazman said...

kenapa jadi macam tu?? DK tu kacukan ke??

[+]wa... kak adibah semakin hepi ye skrg.. may ALLAH bless..

adibah said...

afiq: thank you dik.. :D

MJ: thanks Mimi.. DK mmg macam tu.. kadang2 ada perkataan yang dia tak biasa guna.. dia main sebut je.. hehe

h4ni3 said...

kekekeke

kalau nampak sengkek, ai tak nak jalan dgn yu! ;)

akak tak jawab lagi.. brader DK orang mana?

mamai said...

hehehehe ingat over budget tapi adib

patungcendana said...

hehehe....semoga bahagia selalu..