Sunday, October 10, 2010

Terima Kasih

Teringat sewaktu di sekolah menengah. Sembang antara aku dan arwah mak.
Mak: Adik.. nanti nak gi mana?
Aku: Nak masuk UIA lah mak.. macam best je.. (padahal pemalas Subhanallah nak bukak buku)
Mak: Adik nak buat apa? U are not from agama stream..
Aku: Nak buat Law lah..
Mak: Jangan lah dik..
Aku: Kenapa?
Mak: There's a say "a lawyer is a liar"
Hmm.. teman2 ku yang lawyer.. jangan marah ye.. No offense.. Itu kata arwah mak aku.. which.. i've heard a lot of people saying the same too, before. Kalau tak percaya, sila tonton filem Liar Liar lakonan Jim Carrey.

Obviously, UIA zaman aku sekolah2 dulu.. well known untuk kursus Law/Syariah Law. Tak terbayang pun kat UIA tu ada architecture, business, economics etc... Itu zaman dulu la.. zaman aku sekolah dulu.. Memang cita-cita aku, nak study kat UIA. Tapi result SPM adalah sedih.. jadi.. lupakan sahaja dulu.

Tak sangka.. berpeluang juga aku untuk menuntut ilmu di UIA.. memang tak sangka. Syukur, Alhamdulillah..

Aku ingin berterima kasih.. kepada mereka-mereka ini:


1. Family aku .. mySis, Dikna dan keluarga besar Almarhun Hj. Zainudin yang banyak membantu dan memberi sokongan. Thank you so much.

2. Untuk adindaku yang jauh di seberang sana... terima kasih sebab selalu bertanyakan tentang study kekanda ini.. yang banyak memberi sokongan moral. Mendengar keluh kesah dan kerisauan di YM. Menjadi tempat mengadu semasa arwah ayah sakit kuat hinggalah ke saat menghembus nafas terakhir. Memberi kata semangat dan perangsang... dan berkongsi cerita gelak ketawa bersama. Terima kasih dindaku... dan terima kasih atas hadiah yang sangat berharga itu..

3. Untuk Temanku, yang sentiasa menyokong dan memberi kata perangsang semasa masih bersama.. menjadi tutor dan checker untuk assignments etc. Terima kasih. Appreciate it.

4. Untuk KayMin, yang sempat menjadi peneman secara vitrual, semasa aku nak siapkan assignments di semester pertama dulu.

5. Untuk Atiesha, yang banyak memberi sokongan dan memujuk hati yang kecewa ketika baru break-off dengan Temanku tempoh hari. Mungkin, tanpa sokongan dan pujukan itu.. aku dah berhenti belajar separuh jalan!

6. Untuk sahabat blog aku, Jimi yang member kata2 semangat untuk aku dan sudi berkongsi pengalaman sebagai pelajar di UIA dengan aku, di awal semester. Berkongsi tentang budayanya, cara pembelajaran dan pengajarannya, serta memberi tips2 untuk menjadi seorang student yang baik. Thank you, bro.

7. Untuk teman2 yang membaca blog aku.. sama ada bloggers ataupun readers, terima kasih kerana membaca coretan aku.. Yang memberi komen kata2 semangat dan perangsang untuk aku teruskan perjuangan.. terima kasih banyak2..

8. Untuk Mantan Kekasih, yang kadang2 muncul, tenggelam timbul, dari saat aku mula e-PJJ di UITM untuk degree dulu.. hingga ke saat ini.. terima kasih untuk 11 tahun ini..

9. Untuk mereka2 yang sama ada sedar atau tidak, kata2 sinis, kata2 cerca, kata2 kutuk mereka yang ditujukan kepada aku itu telah memberi aku semangat untuk buktikan.. DUDE... YOU'RE DEFINITELY WRONG!... Terima kasih. Aku menjadi bertambah bersemangat untuk mengejar impian kerana kamu.

10. Untuk pensyarah2 dan teman2 kuliah.. terima kasih sebab beri aku kongsi ilmu.. terima kasih kerana beri aku tunjuk ajar.. terima kasih kerana bersahabat dengan aku.. Untungnya bertambah ilmu, bertambah sahabat.. yang boleh mendoakan kejayaan bersama..


Terima kasih yang tak terhingga untuk semua.. Maaf, aku tak mampu untuk membalas dalam bentuk wang ringgit ataupun hadiah.. Yang aku mampu.. adalah untuk berkongsi kejayaan dengan semua..




Terima kasih.. Semoga Allah membalas jasa2 semua.. dan semoga kita mendapat keberkatan dariNya dan diberi rahmat olehNya di dunia dan di akhirat, insyaAllah..




Salam kasih.

4 comments:

Lyn Yusoff said...

Kak Mimi,
Congrats kak..
Happy for u... :)
Take care & Hugs...

edzlin007 said...

Kak!!! Tahniah sangat2...Bangga!!!

adibah said...

Lynn,
thanks lyn.. thanks for the support.. *hugs*

edzlin,
thanks edzlin.. thanks sbb banyak bagi semangat kat kakdib dengan komen2 edzlin.. *hugs*

wa kaljis said...

Alhamdulillah tahniah ktk.. :)