Thursday, February 25, 2010

Rokok Yang Hebat

Kisah 1.

Something happened. Rasa macam nak luahkan segala rasa dalam blog ni.. tapi.. aku rasa TAK BERBALOI pun untuk aku kata apa-apa.. aku pun: MALAS!


Kisah 2.

Semalam, selepas tapau makanan tengahari, dalam masa aku berjalan ke arah kereta.. Seorang lelaki.. dalam mid 40s, dengan dua orang perempuan sedang berbual while lepaking at the kedai. Aku perhati mereka.. oleh sebab aku berjalan sangat hampir dengan mereka.. boleh terdengar lah perbualan tu.. Dengan wajah aku-lah-jantan-paling-hebat-di-alam-maya-ini lelaki tu kata..

"Berhenti merokok? Huh!
Aku cakap kat bini aku,
dari kau mintak aku kurangkan rokok
atau berhenti merokok,
lebih baik kau mintak cerai"

Owh.. I just couldn't accept it, dude! Kau nak korbankan satu institusi perkahwinan dan keluarga yang mendapat berkat dan rahmat Allah semata-mata kerana rokok yang scientifically proven as one of your potential KILLER?? BODOH!!! Too much nicotine in your brain...???? Hmm tu la jadinya..!

photo from google image

Miiiissssiiiiiii!! Ash tray pleaseeeeeeee!!! Uhuk! Uhuk!


Pilih rokok dari isteri? Why? Reason! Reason! Rationale! Logic! Duk fikir.. kenapa dia boleh kata macam tu... Tiba-tiba... bling!!! *ada mentol menyala atas kepala.. !! Aha!

My notty thought says.. hmmm.. he might be an impotence person or mungkin dia salah seorang pengidap syndrom PME. Mungkin sebab itulah pilihannya sebegitu.. (cuba berfikir secara scientific sekarang ni walaupun bukan budak sains yang pandai-pandai) Hahahahaha...

Ada juga soalan berbentuk 'kajian tempatan' yang berbunyi:

1. Kalo pilih rokok, siapa nak jaga anak?
2. Kalau pilih rokok, siapa nak masak?
3. Kalau pilih rokok, siapa nak teman?


Maaflah ye.. jika entry ini bersifat gender. Aku betul2 terkedu dan sedikit 'terbakar' with his statement.

Seperti yang pernah menjadi soalan paling popular oleh jejaka ini.. Kasih Sayang Mana Taruk? Dari aku layan sakit hati, baik aku pegi Pasar Malam. Aku nak mintak jejaka ini belanja aku air soya bean kurang manis!! Dan aku mau first date dengan si dia ini, insyaAllah..



Salam kasih.

4 comments:

mamai said...

elok la dia ceraikan isteri dia dari pada dia menyusahkan hidup orang lain...lelaki tu mmg bagang...

Anonymous said...

Apala nak jadi dgn lelaki tu. Kisah 1 tu mcm mana pula? taknak cerita ke?

Edzlin said...

ayah saya perokok tegar. dah puas nasihatkan dan siap ugut lagi taknak sambung belajar mungkin boleh pengaruhinya berhenti merokok. tapi tak juga menjadi. ayah saya mencuba, tapi tidak bersungguh menjauhinya.

rokok ni terletak pada orang itu sendiri, kalau memang nak berhenti, boleh je. banyak teknologi skrg yg ada tuk bantu. ego yg tinggi dan malas usaha berhenti tu sebab sanggup pilih rokok dari isteri.

Anonymous said...

teruknya suami
haha