Thursday, February 14, 2008

Keropok Lekor Sedap Banget!

Kalau ke Pantai Timur tak sah kalau balik tak bawa keropok lekor kan? Bila nak beli tu, tak tau pulak, mana yang paling sedap atau paling terkenal. Pusing punya pusing, jalan punya jalan, terjumpa satu tempat membuat keropok lekor di Seberang Takir, Kuala Terengganu.





Nampak signboard ni.. masuk kanan..



50sen satu.. murah kan?





Bekas/periuk untuk merebus keropok lekor


Bekas untuk menjemur keropok untuk dijadikan keropok kering


Permandangan bandar Kuala Terengganu dari jeti di Seberang Takir


Setiap kali ke KT pasti akan singgah ke tempat ini. Kepoknya sangat sedap. Belacan pun sedap. Kalau ke KT, jangan lupa ke Seberang Takir ok..!

2 comments:

:: NbC :: said...

org kata kopok lekot Losong plg best..

Sept11 said...

Pinky - yeap.. paling famous keropok Losong, tapi yang ini pun sedap jugak.. (sebenarnya dulu nak pi Losong tak jumpa hehe)