Tuesday, June 15, 2010

Mencari Sebuah Jawapan


Cuti sekolah. Majlis resepsi perkahwinan. Majlis berkhatan. Balik kampung. Bercuti. Itulah kejadian yang paling popular waktu cuti sekolah begini.. Hari Sabtu lepas, sehari sebelum final exam... (ye.. sehari sebelum exam.. tapi masih sempat berjalan-jalan kan...?) aku ada jemputan majlis resepsi perkahwinan second cousin aku di Serdang. Rugi tak pergi sebab ini adalah wedding terakhir dalam family dia.

She's one year younger than me.. currently pursuing her phD.. dan kebetulan bertemu jodoh dengan orang ofis. Alhamdulillah.. tahniah.. Selalunya, kalau pergi wedding, aku mesti pening menjawab soalan bonus dari mereka-mereka yang begitu perihatin.. yang berbunyik "Ha.. awak tu bila lagi?".

Tapi kali ini.. aku bersyukur sebab soalan itu tidak terbangkit langsung.. terfikir dalam hati.. cheeeehhhh!!! buat penat jer prepare nak menjawab soalan.. haha..

Tapi.. kali ini jugalah.. tengah2 aku tengok kazen aku ni & hubby nyer melayan tetamu dengan wajah yang sangat happy (i've never seen her as happy as she was on dat day..). Dan berjalan beramah mesra dengan tetamu dalam keadaan yang sangat suwittt dan loving... terbit satu soalan dalam hati... iaitu:

AKU BILA LAGI???


Serius..! Selama ni tak pernah pun aku terfikir tentang soalan tu.. Ntah kenapa hari tu agak ting tong sedikit.. mungkin sebab pening fikir esoknya nak exam dan baru 2 chapters yang aku cover dari 6 chapters.. jadi.. berlakulah persoalan sedemikian.


Tapi...... (ish.. banyaknyer tapi..)



Aku tak risau sangat dah...




Sebab....



1. Hantarannya dah ada....

pic from google image



2. Tempat untuk pergi berbulan madu pun dah ada......


pic from Hard Rock Hotel, Penang's Facebook



Cuma satu jer yang belum.......





pic from google image



PENGANTIN LELAKI nyer belum ada.........




Tapi kan... kalau perempuan ada hati kepada seseorang.. boleh ke dia meluahkan perasaan? Tidak ke nanti orang kata.. perigi mencari timba... ataupun hot shower mencari host? Kan? Kalau aku suka seseorang, should i confess? Or should i just keep it to myself?? How aaa??





Salam kasih.

9 comments:

Hazey said...

Tak salah kalau 'perigi mencari timba', zaman dah berubah, zaman sekarang dah moden.. nak tunggu si lelaki dok mulakan langkah sampai kucing tumbuh tanduk pun tak tau... cuba je, bukan 'dosa'!! Ni nak bina 'masjid' (untuk aku dapat makan nasik minyak nanti... )

zonaku said...

pasyi satu hari nanti......


insyaallah

DrSam said...

insyaallah jika ada rezeki. Jodoh pertemuan itu sudah ditetapkan. SEmoga bertemu jodoh yang serasi dan mampu memberikan kebahagian hingga akhir nanti.

Khairul Onggon said...

tepuk dada tanyak iman.. sedangkn nabi pun kenak pinang oleh ompuan... :)

MantanKekasih said...

Hati punyai perasaan.

Diri punyai hasrat.

Menunggu memang satu penyiksaan.

Mengejar lebih baik dari menunggu.

Namun, jika mengejar itu memenatkan.

Lebih baik menunggu.

MantanKekasih said...

Cinta pernah berputik

Hati pernah berdetik.

Takdir yang menentukan.

A.K.U.D.O said...

sy pernah buat ...;-))

Edzlin said...

wuuu hard rock hotel mmg best

adibah said...

hazey,
kali ni bukan nasi minyak.. tukar menu.. tomyam mihun.. hehe

zonaku,
insyaAllah..mudah2an..

DrSam,
insyaAllah.. terima kasih atas doa..

KalJis,
tepuk dada.. sakit koh.. hehe


MantanKekasih,
......


A.K.U.D.O
ye ke?? hmm aku perlu menuntut dengan kau kalo macam ni..


edzlin,
jom! :)