Sunday, April 18, 2010

Senyum Itu Sedekah

Seharian aku teringat seseorang. Tipu! Bukan seharian. Berhari-harian sebenarnya. Tapi hari ingatan itu jadi kuat. Mungkin sebab lokasi aku. Mungkin juga sebab hari ni hari Minggu.

Bila teringat, mula la terkenang.
Bila terkenang, mula la rasa kehilangan.
Bila kehilangan, mulalah rasa kerinduan.
Bila kerinduan, mula lah rasa kesedihan.
Bila kesedihan, mulalah rasa kesedihan.
Bila kesedihan............................



STOOOOOOPPPP!!!!!!!!!!!!!!!

.
La Tahzan...! La Tahzan!!


Kalau sedih, menangis.. tak dapat apa2.. rugi air mata je, kan?


La Tahzan ...!!



Jadi.. tadi.. instead of bersedih/menangis.. aku tersenyum..




Bila nampak kereta yang sama aku senyum..
Bila nampak jalan ke tandas, aku senyum..
Nampak kerusi meja, aku senyum..
Sambil beratur di cafe bar, aku senyum..
Berjalan di coridor.. aku senyum..


Mmmmm... banyak betul aku bersedekah hari ini... :D

8 comments:

afiq said...

ok2.. saye senyum :D

Tijah said...

selagi ko tak cakap selagi tu la ko akan cenggini.

err...

ke ko teringat kat aku? sbb keta kita sama?

wakakakakaka...

patungcendana said...

senyum juga untuk kau. :-)

zonaku said...

yaaa... mari sama2 senyum :)

adibah said...

afiq,

ye... senyum dik.. jangan gelak.. kalo gelak sorang2 agak musykil disittew.. :D


tijah,

ku belum ada kekuatan untuk berkata2 nok.. huhu

adibah said...

patungcendana,

:D :D :D



zonaku,

:D :D :D

edzlin007 said...

:D tak rugi apa2 kalo senyum selalu. ubat duka terbaik ialah senyum sentiasa.

Jard The Great said...

=)

ku senyum di sini