Sunday, November 4, 2007

Dendang Untuk Perantau




Aku ada seorang kawan bernama "Kassim Selamat" (mmg bukan nama sebenar...) He's the most eligible Malay bachelor in London..siap promo nih!! hehe.. Dah bertahun2 aku kenal dia, borak on the phone selalunya kemain lama.. tapi tak pernah jumpa lagi. Aku tunggu dia balik Malaysia, sbb aku tak mampu nak pi London. Kalo ada tiket AirAsia RM9.99 nanti, mungkin boleh pergi... tapi nanti kalo campur airport tax, charges itu.. charges ini.. masih jugak mahal kan?? RM9.99++++++ jawabnya kan....!


Dia dah lama tinggalkan Malaysia ni.. cari rezeki ribu-ribuan di kota London. Lama sungguh.. bayangkan Anuar Zain yang terbaru pun dia tak kenal. Tapi bila aku tanya tau tak lagu Kain Pelikat lalalala.. dia tau pulak. "The cute little girl&boy tu kan?" Bayangkan lah.. berapa lama dah dia tak duduk kat Malaysia ni.


Kassim Selamat dear.., since you dah lama tak dengar lagu2 Melayu kan... this song is for you. Tapi, lagu Indonesia tau.. bukan lagu Malaysia. Tajuk lagu "Aku Mau" and the singer is "Once". Yes.. his name is Once. Lagu ini untuk you.. dengan ucapan.. "Bila lagi nak balik jalan2 kat Malaysia? Dah lama sangat duk London tu.. take a break & balik sekejap :-) Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin"


I love this song..



ps: Kassim Selamat, I ingat nak letak gambar "cari makan" you kat sini... tapi.. tak berani.. ;-)
ps2: Habis laaa nanti I kena kejar dengan girlfriend2 you, Kassim!! Lariiiiiiiiii!!



(Aku boleh bayang dia ketawa terbahak-bahak baca entry aku ini... hahaha)




No comments: