Friday, May 16, 2008

Selamat Hari Guru


Teristemewa untuk;


I -GURU-GURUKU

  • Miss Chong, guru tadika aku yang setiap hari berbasikal ke sekolah.
  • Guru-guruku di sekolah rendah; Pn. Fatimah, Ms. Rengasamy, Pn. Yuslina, Pn. Hajjah Maimunah, Pn. Rosalin, Pn. Rozaini, Ustazah Rafeah.
  • Guru-guruku di sekolah menengah; Ms. Chen, Pn. Norizan, Pn. Rosnah, Ms. Ragu, Ms. Benjamin, Pn. Maziah, En. Rahmat, En. Vello, Mr. Riduan Teoh, Pn. Azizah, Ms. Wong, Ms. Lai, Ustazah Siti Asmah, Pn. Siti Aishah, Pn. Norbainun, Pn. Rozalina, Pn. Rabiyah. (sekadar beberapa nama yang masih aku ingat)
Entah apa khabar mereka agaknya…? Harap-harap mereka semua masih sihat walafiat dan bahagia meniti hari tua mereka. Aku bukannya pelajar terbaik, atau terkenal di sekolah. Hanya seorang pelajar biasa.. yang ingin berterima kasih kepada guru2 aku yang banyak membimbing/mendidik aku supaya aku masih boleh ‘hidup’ hingga ke hari ini. Terima kasih, cikgu!


II - TEMAN-TEMANKU GURU ALAF BARU

Selamat Hari Guru untuk guru-guru alaf baru, Cikgu Jimi, Cikgu Sue, Cikgu CheAh (my cousin, yang baru pertama kali menyambut Hari Guru) dan Cikgu Afiya. Semoga tabah dengan segala dugaan dan cabaran dalam perjuangan mendidik anak bangsa. Dan senyum dan ketawalah tanda gembira bila anak-anak mendapat kejayaan dan kecemerlangan.


Cikgu Afiya, secara peribadi sedang berjuang menghadapi penyakit Autoimmune Disease. Tapi, Cikgu Afiya tetap bersemangat mendidik walaupun kadangkala perlu jalan bertongkat ke sekolah.

I’m proud of you, dear. Kamek sentiasa doakan kitak diberi kekuatan untuk terus berjuang. Be strong, darling.. sebenarnya kitaklah yang menjadi kekuatan untuk student kitak dan semua urang disekeliling kitak. Jaga diri, okay!


Selamat Hari Guru untuk guru-guru seluruh Malaysia.


Take care everyone.

No comments: