Thursday, December 31, 2009

2009 Yang Aku Lalui


2009 dah sampai ke penghujungnya.. macam2 perkara yang telah berlaku sepanjang tahun ni.. dengan hanya 417 kisah (termasuk entry ini) yang aku kongsikan bersama.


Study - Alhamdulillah.. aku dah sampai ke semester kedua terakhir. InsyaAllah dalam tahun depan, selesailah pengajian. Mudah2an. Banyak cabaran masa study ni.. dugaan bz dengan kerja, dengan urusan keluarga dicampur pula dengan beberapa cebis kemalasan.


Kerjaya - Macam biasa.. sama seperti dulu. Kadang2 happy.. kadang2 stress. Mungkinkah akan berlaku perubahan dalam kerjaya usai pengajian? Wallahualam. Aku belum ada perancangan lagi..


Keluarga - mmm.. life has been up and down. Setahun tanpa mak & ayah, Alhamdulillah.. berjaya diharungi. Its not easy walaupun umur dah banyak. Kadang2 datang juga rasa rindu. Kadang2 datang juga rasa sunyi. Alhamdulillah mySis semakin sihat selepas OpenHeart Surgery (CABG) September lalu.. terima kasih untuk kawan2 yang sama2 berdoa untuk kesihatan dan keselamatan mySis semasa surgery yang lalu.. Dan bertambah sudah 2 ahli keluarga, my two lovely cousin-in-laws.. Hehe..


Travel - owh.. tahun ni aku ke Bandung & Jakarta bersama CikTipah dan kawan2 yang lain. Dan aku ke Cherating.. hasil dari kemenangan dari Lucky Draw semasa Hi-Tea pejabat aku. Aku ke Cherating sendirian. Travel solo hingga ke KT. Mencari ketenangan. Mencari pantai.


Kawan-kawan - 2009 ni aku tambah ramai kawan hasil dari blogging. Ramaiiiiii!!!! Dan aku juga berjumpa dengan teman2 seni aku.. bermula dari PatungCendana, Addyaholix, Geng2 Paradoks dan Mamai & Jasmin nyer yang aku teringin benar nak jumpa.. Korang memang best..! Tapi kadang2 jadual padat aku on weekend dan waktu kerja aku yang lain dari orang lain.. buatkan aku payah nak join aktiviti mereka. InsyaAllah.. dah abis study nanti... aku free....!


Facebook
- sesuatu yang sngat hot sekarang... hehe.. aku baru kenal Facebook. Dan dengan Facebook, aku bertemu dengan kawan2 lama... kawan2 sekolah, kawan2 study, kawan2 zaman IRC dulu dan kawan2 rapat yang dulu2.. owh.. Meeting them again after years memang sangat mengujakan!! Ada yang lain sungguh penampilannya sekarang.. contradict dengan imej yang dulu.. dan yang bertambah vogue, bertambah macho adalah ramai!! Good to see you guys again!!


Relationship - mmm.. tahun ni.. kisah aku dengan Temanku tamat secara rasminya. Aku sedaya upaya bertahan.. but.. something happened. And i just can't take it anymore.. Pada awalnya, sangat perit dan menyakitkan.. Setiap tempat yang aku pergi boleh dikatakan banyak memori. Sampaikan beberapa kalu aku terbuat perkara rutin kami balik dari kerja sedangkan pada masa tu, aku dan Temanku sudah tiada apa-apa. Tipu kalau aku kata aku tak menangis. Menangis tu ada.. tapi.. Alhamdulillah.. berkat sokongan kawan2 & family, aku semakin kuat sekarang. Aku dah boleh pergi servis kereta sendiri, pergi beli barang2 untuk servis kereta sendiri, pergi tukar tayar sendiri.. Sebelum ni aku dimanjakan, semuanya dia yang tolong uruskan.. aku sekadar teman.. tapi sekarang.. sendiri bikin la.. huhu...! Aku doakan Temanku akan bahagia dan dirahmati Allah selalu, insyaAllah.

Selesai episode Temanku, ada seorang yang singgah dalam hati. Tapi.. tahannya hanya sebulan lebih sahaja. Katanya aku ni jahat.. aku ni kaca.. bukannya permata yang dia cari. Segalanya tentang aku ni tak ada yang baiknya.. Dihinanya aku.. tapi.. aku tak peduli. Mungkin sejarah hidup buat dia begitu. Dan rupanya, aku tau.. bukan aku sorang je yang dicap jahat... ada jugak yang lain.. Dengan orang lain.. katanya akan kahwin, dengan aku katanya dah kahwin.. hmmm.. now the true colors really glow... !

Sekarang, aku sangat berhati-hati. Aku lebih senang berkawan rapat tanpa ada rasa cinta watsoever. Rasa sayang itu ada.. rasa amik berat tu ada.. tapi.. hanya sebagai kawan. Aku lebih selesa begitu. Sebab perpisahan itu menyakitkan.Dan bukan mudah untuk memulakan sesuatu yang baru. Cinta...? Biarlah ia datang dengan sendirinya... Owh ya.. sijil kawin.. aku dah ada!! hehe..

2009 akan lenyap dari pandangan... Alhamdulillah... diberi peluang Allah untuk menghadapi tahun 2009. Aku bersyukur dengan nikmatNya sepanjang tahun.. dan aku juga bersyukur kerana telah berjaya menempuh dugaanNya.. Alhamdulillah.. Semoga tahun 2010 ini lebih baik.. mudah2an...insyaAllah..


Resolusi? Untuk tahun 2010, aku tiada senarai azam... :-)





Salam kasih.



10 comments:

mamai said...

aku tak buat apa-apa lagi nie

anifas said...

selamat tahun baru jugak, semoga tabah mengharungi masa depan, Amin..

Lyn Yusoff said...

Hi Kak,

semoga ape yg diimpikan akan tercapai untuk thn 2010. Walaupun byk pahit getir sepanjang 2009, smoga thn 2010 membawa sinar erti kebahagian pda akak. InsyaAllah.

Wishing u a great 2010.

ps: Lyn pun nak jumpa akak jugak. tpi tak tau bilanya. since 2008 kenal akak smpai skrg kita tidak ketemu lagi.. hehehe

A.K.U.D.O said...

insyaallah ..
tahun2 lama dilupa jgn
itulah warna warni kehidupan.
semoga ketemu jodoh :)

patungcendana said...

aku pun takde azam.

happy new year dibah. :-)

zonaku said...

moga 2010 bawa sinar bahagia buat kita semua!

edzlin007 said...

saya doakan thn baru nanti kerjaya akak makin naik ya. juga semoga jodoh sampai ya.

adibah said...

mamai,
takpa.. masih ada masa lagi..


anifas,
Selamat Tahun Baru... insyaAllah.. mudah2an..


lyn,
thanks dear.. selamat tahun baru... semoga diberkati, InsyaAllah..


A.K.U.D.O
Selamt Tahun Baru... tengkiu.. semoga tahun ini juga lebih baik untuk kau, raja cinta dan anak2..


Patungcendana,
Selamat tahun baru... :-)


zonaku,
insyaAllah... aminnnn!!


edzlin,
thank u, dear.. semoga tahun 2010 lebih sukses untuk kamu :-)

zuriani said...

all the best utk thn 2010

adibah said...

zuriani,
insyaAllah.. thank u...

nanti singgah lagi ye.. :-)