Wednesday, March 3, 2010

Jejak Kasih di William


Setelah sekian lama pospon.. aku peksa la.. linn bz la.. afiq wat assignment la.. macam2 ler kan... aral yang melintang pukang... AKHIRNYAAAA!!!!!


MEREKA TELAH BERJUMPA...!!


Afiq & A Linn.. (pepandai jer aku nambah A kan..? huhu)


Sebenarnya depa berdua ni.. tak tau mereka akan berjumpa malam tu.. Aku koling2 Linn.. kata nak dinner, sejak dia pindah KL balik ni.. belum lagi ketemu. Pehtu, Afiq pulak.. ngajak makan. Jadi aku kata laa OKEH kepada mereka berdua.. On de way bila dah masuk NPE, Afiq dah sound aku.. "Ni jalan nak pi Subang nih..". Aku kata ha ah.. pehtu ku diamkan saja.. i make stupid only.. (read: aku buat bodo jer..)

Bila dah sampai Sunway Piramid, baru aku sound mySis, suruh koling2 Lin, tanya di manakah dia berada.. Bila terdengar.. Afiq sudah menjerit.. terkejut..! Seperti terkena panggilan hangit saja rupanya..

Pastu dipendekkan cerita.. bila Lin bukak pintu keta.. Lin pun terperanjat juga.. seperti kena Wakenebeb, melihatkan Afiq di dalam keretaku. Begitulah keterperanjatan mereka berdua.. huhu.. yes..! yes.. ! Misi berjaya..!

Dan kemudian, meneruskan perjalanan ke tempat makan.. William!! Tanpa GPS .. berjaya mencari William.. yeee haaa...!! :-)


Ahli2 yang ada di malam itu.. owh.. i need manicure.. huhu

Time kami sampai, belum ramai sangat orang.. it was like 9.30pm macam tu.. Takda menu on d table ya.. tapi ada 2 papan hitam besar yang tulis menu2 nya.. But aku rasa the best way to order adalah .. minta suggestion dari waiter yang amik order. Their recommendation memang superb!



Afiq yang terkejut dengan saiz jumbo Ribena Laici...!! Huhu.. Kanak2 kena minum Ribena yek... hehehhe.. Ribena yang rasanya just nice.. dan laici yang sungguh meriah.. Sedappp!!!!

Kemudian tiba giliran kami terkejut beramai-ramai.. huhuhu.. Since this is our 1st time gi sana.. jadi.. eksperien tengok gambar dengan realiti tu tak sama ye kawan-kawan...



Nasi goreng seafood. Nasi goreng yang sedap.. Udang yang besar... Sotong yang banyak... dan yang paling penting.. Soft Shell Crab yang sungguh... MELETOPSSS!!! Korang datang William mesti cuba yang ini.. Portion besar ye.. kami kongsi berempat..!


Kemudian terkejut lagi...! Seafood Spaghetti Carbonara.. Sepinggan besar.. ada udang.. calamari.. scallop .. siput buluh... mushroom... aduhhhhhh!!! Marvellous!!! Sedap.. also big portion.. kami kongsi berempat jugak... Must try kalo gi sana ye..!


Then, uncle William tu datang.. aku bagitau yang aku dapat info pasal William ni dari blogger. Dari blog Lensalily.com. Memang Lily rajin makan kat sini.. one of her favourite places. Aku tanya uncle William, today's special menu. Dia kata boleh try "Premier" or was it Premium.. aku lupa.. Ada sausege, salami, corn beef, ayam pandan, bbq beef, lamb dan whipped potato in one large plate.. Superb!! Pun kongsi berempat juga.... Recommended jugak..!


Passion Fruit Ice Blended. Sodap!!!!



"Kak.. Kita macam kure-kure..!" Apakah??? *blur.. huhu

"Dia abeskan makanan"
"Mana ada... dia ni ha.. dia ni.."
"Dia..."
"Dia..."
"Dia..."


Unlce William yang glamer itu.. hehe.. Uncle sedang mengira.. Makanan adalah marvellous. Harga berpatutan. Bila kami nak balik tu.. orang semakin ramai..! Yang berkamera ada.. yang berDSLR ada.. aku rasa depa tu pun blogger jugak.. tapi tak kenal..

Marvellous foods.. great company.. lovely night..


Thanks uncle Willam sebab bagi complementary Salad. We'll come back again.. definitely..! :-)




Salam kasih.

6 comments:

Lyn Yusoff said...

hi kak,
lama tk dgr citer kan..
welcome back...

kak, sedapnya mknn2 kt william tuh..
kt area taman mayang kan..
harus cuba kak..
terliur ni.. hehehehe

adibah said...

hi Lyn,
thanks lyn.. boleh update ni sebab tengah cuti dua minggu. InsyaAllah 19hb ni start kelas semula.. senyap balik lah blog ni..

yep. kat taman mayang.. cubalah.. berbaloi baloi.. :-)


take care, Lyn..!

dee said...

Wahh terliur tgk semuanye..
balik nnt kene pastikan p kedai uncle william ni....harus!!!!hehehe

Aloy Paradoks said...

william... tak ajak,,

Hazey said...

OO sedapnya, harus pegi ni, buat la location map..

adibah said...

dee,
balik nanti jangan lupa cuba tau.. hehe


aloy,
next time ye..:-)


hazey,
memang sodap.. location map? akak tak reti...hehe