Sunday, March 7, 2010

Kasih Sayang


Kesemuanya tiga beradik. Dilahirkan oleh ibunya, dan kebetulan, 5 hari selepas dilahirkan, ibunya mati dilanggar. Tinggallah mereka bertiga yatim piatu. Seperti bayi yang lain, mereka perlu susu. Mereka perlu belaian kasih sayang. Mereka perlukan kehangatan ibu. Tapi.. takdir menyebabkan mereka hilang ibu diawal usia begitu..

Nad, kazen aku.. rajin melayan anak2 yatim ni.. Pagi2 si yatim ni dah mula mengiau ngiau bila terdengar suara Nad menegur.. Nad keluarkan botol susu dari fridge, kemudian panaskan botol susu.. Berganti2lah si kembar ni menyusu botol..


Khayal melayan botol susu..

Giliran si kecik yang satu lagi.. nampak bijak kan? Hehe..


Sambil2 yang satu menyusu..
satu lagi duk main2 kat peha Nad...
lepas nyusu.. mandi time...!
Nad lap dengan towel panas


Hot water bag.. yang menjadi ganti kehangatan ibu..
both of them sleep on this hot water bag..


Gendang gendut tali kecapi
Kenyang perut suka hati..
Lalalalalalalalalala :-)


Walaupun aku geli dengan kucing.. haha.. tapi.. aku kesian dengan anak yatim yang berdua ni.. Sekor dah mati.. sedih.. sebab macam kurang zat.. kesian dia..

Melihat cara Nad menjaga anak2 kucing ni.. aku terfikir.. apa BODOHnya manusia yang buang anak.. mendera budak.. gugurkan kandungan.. mana hilangnya rasa kasih dan sayang mereka? Hmm...



Salam kasih.

6 comments:

Tijah said...

aiyo. amacm pegang botol mcm mau tikam nok?

mamai said...

wala comelnya

edzlin007 said...

nggaaa!!! comelnyaaa.... saya sangat suka kucing...harap kucing tu dapat membesar dgn sihatnya...

manusia... akibat terlalu ikut perasaan lenyaplah segala sifat peri kemanusiaan.

Ad said...

sob..sob...*sambil amik tisu

rbz said...

ari tu cik na nak bagi satu, nad pun setuju

adibah said...

Tijah,
botol tu keras.. kena picit bebetul, nok.. :)


mamai,
memang comel..


edzlin,
setuju!


ad,
amik tisu muka ke tisu tandas nih?? :P


rbz,
see u this friday!! :)