Wednesday, March 17, 2010

Manusia

Kadangkala, manusia ni... cara dan gayanya tidak menggambarkan usia. Or should i put it the other way round? Tu yang kadang2 terkeluar perkataan seperti:


"owh.. kecik lagi dia ni... dah macam orang besar dah.. walaupun kecik, tapi pemikirannya matang"



ataupun;


"la.. dah tua rupanya.. perangai cam budak belum matang.. pemalas! lembab!"



dan kadang-kadang bila terpandang seseorang individu tu.. bila diperhati tingkahlaku dia mulalah terbayang di fikiran peribahasa2 ataupun kiasan2 orang tua2 kita.. antaranya:

  • ringan tulang
  • berat bontot punggung
  • kera sumbang
  • lipas kudung



rilek... rilek..
lebih baik rilek sahajaaaaaaa..........!!



Cheettttt!!!!

10 comments:

pakcik kordi said...

pakcik kordi ttp menten comel dan muda...kekekehhh!!!ehhh..takut la plk tgk nenek isap rokok tersebut!

mamai said...

aku dah besar tapi kecik ajer

Luffy said...

aku lak camana? haha

triple x malaya said...

manusia kadang2 ade yang spisis mcam tu sis..

adibah said...

pakcikKordi,
takut?? awatnyer takut pakcik? nenek tu rilek je... hehehe...


mamai,
kau sekeluerga adalah kiut!! :)


luffy,
aku belum tengok kau atas bawah lagi.. takleh nak tau..


triple x malaya,
betul kan, bro? hmm..

edzlin007 said...

errr.......hmm.. huhu manusia mmg banyak fikir

Kal Jis said...

mena2.. mcm2 jak gelaran manusia tuk owh.. kmk tuk dah jadi pemalas juak sejak bos baru tuk yg suka carik pasal ngan staf hehehe.. grrrr...

faisol said...

merokok merosakkan kesihatan nenek

PUTUBAMBU said...

betul..betul..

ada gak yg tua saja..tapi berjiwa muda..

dan tak matang2..!

adibah said...

edzlin,
ye betul..

KalJis,
antar jak petisyen.. suruh sidak management tukar boss baru.. hehe

faisol,
tapi.. panjang gak umur nenek tu kan?


putubambu,
betul.. :)