Wednesday, September 23, 2009

Sembang Hari Pertama

Traffic jam. Perkara biasa yang pasti akan berlaku bila dah masuknya waktu balik ke rumah.. sebab esoknya kena (read:terpaksa) kerja. Kereta banyak. Jem. Accident. Lagi jem. R&R penuh. Tokey gerai R&R senyum sampai ke telinga. Tokey minyak ketawa dekah2 happy. Penjaga tol, lenguh tangan kanan. Tangan kiri okay lagi.. Waktu ini gadis dan jejaka tol kena cekap matematik. Kalau tak.. boleh jadi 'shortage'.. rugi...!

Topik biasa perbualan di hari pertama bekerja selepas cuti raya adalah tentang perjalanan balik dari kampung.


Senah : Penat giler duk dalam kereta.. nasib baik hubby I yang drive.. pukul 10malam tadi baru sampai rumah.

Seman : Aku pun pukul 11.30 malam tadi baru sampai.. kul 2 pagi baru bleh tido.. ni pun mengantuk sangat lagi nih...!

Sudin : Aku awal pagi tadi lagi gerak... nasib baik.. tu pun lepas Maghrib baru sampai rumah..

Aku perati jer mereka berbual.. Senah titiba pandang aku.. Lepastu Senah bersuara lagi..

Senah: Pukul berapa kau sampai rumah?

Aku: 9.30 malam tadi..

Senah: Tu la... (smirking) kau pun sampai malam... teruk giler jalan jem kan... ? Kul berapa kau dari kampung?

Aku: Kul 9.00 malam.. tu pun terpaksa berhenti sebab ada traffic light.


Sudin + Seman gelak. Senah terpinga-pinga. Mungkin Senah lupa.. kampung aku cuma 30 minit jer dari KLCC.


ekekekeke.. hiks!


Salam kasih.

4 comments:

Edzlin said...

ahaha...yg penting balik juga umah keluarga

adibah said...

edzlin,

:-).. kau masih beraya di kampung?

Edzlin said...

thn ni tak balik kg, balik umah je. :) dah pulang ke shah alam pun.

adibah said...

edzlin,

owh.. welcome back to school ... hehe