Monday, August 18, 2008

Uncle.. oh.. Uncle

Lokasi: HUKM

My sis is still in HUKM. Since she's in the CRW, semua "wardmate" dia adalah uncle dan aunty2. Dia patient yang paling muda sekali. Tadi, aku keluar jalan2 dan duduk di kerusi di luar wad. Datang lah uncle sorang ini, isteri dia sama wad dengan my sis. Dah beberapa hari ini, aku cuba senyum dengan dia, tapi dia tengok aku macam pelik je. And i wonder why..


Then, uncle ni duduk sebelah aku. Rupanya umur dia dah 71 tahun, "Saya aaa... kencing manis talak.. dalah tinggi talak.. yantung pun talak.. ini kaki saja sakit mau jalan.. nanti lain bulan mau opelate" katanya. Istimewanya uncle ni, walaupun boraknya kadangkala bercampur2 dengan bahasa Kantonis (aku faham sebab curi-curi belajar dari TV & customers kat branch dulu) dia tetap nak berbual, berkongsi cerita risaunya tentang auntie yang tak mahu berpantang makan. "Sayut tamau makan, suma ayam la, itu manit2 la, suma suka makan".

Kemudian, datanglah soalan bonusnya,


"Lu sapa sakit? Auntie ah??"

"Tak lah uncle, kakak saya"

"Oh.. kakak ah? Manyakkk putih. Saya ingat lia olang putih"

"Bukanlaa... hehe"

"Lu cina masuk malayu ka?"

"Bukan.. saya Melayu, kakak pun Melayu"

"Oohhh....Lia macam olang putih, lu macam cina. Saya ingat lu cina masuk malayu"


*pensan! hehehehehehehe... mmm.. patutlah tadi boraknya ada campur2 bahasa Cina.


Salam kasih.

2 comments:

Unknown said...

uols jadik cine tu biasa dgr lg tp cik rozi jadik org putih tu wahhhh!!! gitu.

mrasa adik bradik bercampur2 kaum nih

adibah said...

ciktipah..

itu la pasal! iols hampir pensan occay!