Sunday, August 3, 2008

Liburan di JB



Just arrived home from JB. Aku dan family ke sana. Destinasi pertama ke UTM, Skudai untuk melawat my 2 brothers. Acik nak 'spot check' bilik anak2 bujangnya. Then, the 2 brothers merempit dari Skudai ke JB to join us. Beramai2 seluruh ahli keluarga disumbat dalam satu family room yang luas & comfy. A king bed and 1 single bed, telah bertukar menjadi 2 king bed & 1 single bed. Recite Surah Yassin after Maghrib prayer and later went to Stulang Laut for dinner.


Ciktipah datang bertandang dengan membawa buah tangan; kek durian yang sangat sedap sekali. Kali pertama seumur hidup aku merasa kek durian ni. Sedap uols.....!!! Nanti kalo ada musim buat lagi ya.. Ciktipah kata kena guna durian fresh baru menjadi. Or else nanti jadi kek tempoyak. Huhu.



Kek durian yang sangat sedap! Pisau tajaan ciktipah.


ciktipah & dikna - dinner time - stulang laut



Kek lagi... Saturday was Alang's 19th birthday. Ada yang nak cheesecake, ada yang nak chocolate cake. Ada 3 jenis kek termasuk kek durian, buah tangan dari ciktipah. Waduh.. banyaknya cake...! Dikna ajak gi Danga Bay after dinner. Nak jalan2 kat fun fair.





Dikna and her 4 bodyguards... our 4 bodyguards.

Agenda utama sebenarnya nak bawak Acik ke JB, jumpa anak2 dia (my brothers) di UTM untuk 'menghiburkan' hati dia dan menghilangkan rindu dia pada anak-anak. Berkongsi cerita dengan anak-anak. At least terubat sedikit rasa sedih dia sejak pemergian arwah ayah.

Penat jugak drive jejauh ni..

Gudnite everyone.

Sweet dream.


Salam kasih.

4 comments:

Ad said...

alamak...apa disebalik ke'blur'ran tue..wajah siapakah itteww....

adibah said...

Ad,

Dia adalah sangat pemalu katanya...:-)

su said...

su sht sgt2 hikhik...

ermmm....nak carik kek doyannnnn!!

hehe...

adibah said...

Su,

Nantiler saya cuba tanya resipi kat ciktipah