Sunday, February 1, 2009

Tak Sedap Hati

Selamat datang, Februari.

Hidup ini penuh dengan cabaran dan dugaan. Kadang2 bila kita happy... happy nya tu berpanjangan. Happyyyyyy je....! Tapi bila datang satu dugaan tu.. berturut2 pulak. Satu demi satu. Kadangkala bila kita free, kita rasa sangat free sampai jadi boring sebab takda benda nak dibuat. Dan kadangkala kita sangat busy, banyak sangat benda yang nak dibuat sampai tak terkejar.

Itulah warna kehidupan. Penuh dengan segala warna, ada warna yang kita suka, ada warna yang kita tak suka, tapi.. semuanya kita kena hadapi. Sometimes we wish that we could turn back the clock, which is definitely impossible!

I'll be sitting for my final exam this weekend. Dan ikut pengalaman aku, selalunya, mungkin secara kebetulan, kalau aku exam, mesti ada benda2 sampingan yang akan terjadi. Misalnya, system problem kat office dan kena keje sampai malam la.. ada urusan family la.. etc. Dan sekarang ni, aku rasa sangat tak sedap hati.


Gambar dari google image

Aku rasa sangat tidak sedap hati, sejak aku berdialog di YM dengan si mantan kekasih suatu malam tu. Apa yang dia kata, semuanya aku sangkal. Jadi seorang yang denial. Padahal dalam hati aku kata.. "mmm.. kata2 kamu itu ada benarnya..". Mungkin sebab dia kenal siapa aku. Mungkin dia tau masih ingat kelemahan dan kekuatan aku.


Untuk si mantan kekasih, "Kali ini, saya dah sedia untuk apa sahaja. Sebab, pengalaman lalu dah banyak mengajar saya. I am much stronger now, rite? Apa pun, doakan saya bahagia dunia akhirat, ya. Saya pun doakan awak bahagia dunia akhirat, InsyaAllah."


Sepanjang minggu ni nak kena prepare untuk final exam. Aduhai... seram sejuk dah nih..!


Salam kasih.


8 comments:

zino said...

tumpukan sepenuh nya utk exam tu dulu semuga berjaya....

adibah said...

Zino,

InsyaAllah.. Mudah2an..

:: NbC :: said...

all the best for ur exam..

Lyn Yusoff said...

gud luck for ur exam ok..
:P

adibah said...

Pinky,

Thank you, beb.

adibah said...

Lyn,

Thank you :)

Anonymous said...

Mengenali & memahami merupakan dua perkara yang berbeza. Kelemahan & kekuatan sesorang itu perlu difahami dan bukan hanya sekadar dikenali. Bukan sekadar ingin menegang benang yang basah... hanya bimbang diri itu akan dilukai. Satu ingatan dari seseorang yang amat memahami.

adibah said...

MantanKekasih,

Thank you. Pray for the best, ya. InsyaAllah..