Friday, January 30, 2009

Undercover Katanya..


Masa tengah duk check blog tengahari tadi, phone aku bunyi.. Owh.. ada text message. Mesejnya berbunyi:
"Beb, aku dah on the way nak gi KL. Aku tunggu kau kat shopping comlpex nih.."
Aku pun reply,
"Okay, ko tunggu je sampai aku datang"
Aku pun siap la itu ini. Sempat gak mandi manda sebab nak freshkan badan. Then, tengah siap2 tu, tipon pulak bunyik. Temanku tipon. Katanya;
"Yang, u nak gi amik Timah (bukan nama sebenar) ya. Nanti jumpa kat kedai makan eh. I pun blum lunch lagi"
Memang pun janji nak gi lunch sama dengan Temanku lepas Jumaat. Tak sangka pulak kawan weols ni bebetul nak turun KL. Patutnya kensel sebab ada hal yang tak dapat dielakkan. Aku pun pi la amik Timah kat satu shopping complex nih. Then terus ke kedai makan, untuk jumpa Temanku.

Timah ni memang member lama weols. Dah kenal bertahun. Infact, aku kenal Temanku ni pun thru dia jugak. Ironinya, Timah ni tak tau kisah aku&Temanku. Jadi, untuk tidak memeranjatkan dia, atau menyebabkan dia sakit jantung ataupun terjadi sesuatu yang tidak dijangka akibat dari tindakan refleks, aku & Temanku kenalah berlakon tak kenal sangat each other. Hiks!



Kenalah pakai topeng sikit uols.. Undercover katanya. Aku duk ngadap dengan Temanku and Temah was sitting next to me. Aku cakap ngan Temanku pun ala2 cakap ngan member2 je. Nasib baik tak keluar kata ganti nama yang selalu kitorang gunakan. Depan Timah, tak boleh lah nak ala2 manja kan. Pelik pulak si Timah tu nanti. Tapi kengkadang, aku curi2 tenung jugak Temanku. Well.. Temanku did something tadi.. yang buatkan aku gelak & senyum sorang2 bila teringat. Lawak giler.. ekekeke. U are so cute! Hehe. Kalaulah Timah tau.. mau pengsan dia..! Haha.



Tudia...!! Temanku tetap maintain belang belang si kuda belang! Ekekekekeke. Really had a great time meeting Timah & Temanku. Lama dah tak lepak2 macam tu. Update cerita2 baru dan recall kisah2 lama. Hiks!


Bak kata lagu Tokti, Biarlah Rahsia... :-)


Salam kasih.


6 comments:

zino said...

berapa lama nak undercover tu hehe

adibah said...

Zino,

Err.. mmmm..errmmmm...mmmm..errr.. (takleh nak jawab sorang2) hehe

Anonymous said...

btol2 undercover nih smpai lagu pun lagu undercover yea nok. opssss...

adibah said...

ciktipah,

opsss!! Hehe..

Ad said...

haiyoo..cinta sembunyi2 yer kanda...

tetap doakan kanda sejahtera bersama si belang yang misteri ittew

adibah said...

Ad,

Amin...! Kanda pun doakan dinda bahagia bersama si dia yang terchenta ittew :-)