Friday, August 14, 2009

Kalau Perempuan Yang Nyanyi

Enjoy the video.. dan bantu aku dengan jawapannya ya..





Jangan Kau Lepas - Alexa


Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu
Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu



Cuba.. lagu ini dinyanyikan oleh penyanyi perempuan.. Tak kisahlah.. secara solo atau group. Tapi aku rasa secara solo lebih menarik. Hmm.. aku terbayangkan Yuna ataupun Zee Avi.. Unplugged... dan di'mellow' kan<-- ada ke perkataan ni.. sedikit.. hmmm.. "Peluklah diriku".. "berlutut mengharap kembali".. Sesuai tak lagu dan liriknya kalau dinyanyikan oleh penyanyi perempuan? Nyanyian kan luahan hati... lirik itukan lahir dari hati.. dan salahkan kalau perempuan meluahkan rasa hatinya sebegini? Macam tak kena je kan...?


What say u?




Salam kasih.


p/s: kalo zaman muda remaja dulu.. .aku nyanyi la lagu ni ... mau arwah mak aku perati aku dan tanya "what? lagu apa tu, dik??" hehe.. love u Bonda..! Miss u very2 much..

8 comments:

mamai said...

aku tak nampak kesalahannya kalau perempuan yang nyanyi lagu nie...

lagi nampak romantik kot rasanya

ciktipah said...

aku selalu je nyanyi dlm keta nok. camne tu?

adibah said...

mamai,

kau memang raja cinta! ekeke

cookie devine said...

jiwa love nih.yg ptg agak kritikal.

adibah said...

ciktipah,

aku pun! :-)

adibah said...

cookie,

ye ke uols? :-)

A.K.U.D.O said...

tak sesuai , base on lyric tu..

adibah said...

A.K.U.D.O,

aku pun fikir macam tu jugak..