Thursday, August 27, 2009

Lagu Cinta Paling Best

Bagi aku, lagu ini adalah pemenang untuk kategori lagu cinta paling best sekali...! Walaupun kita kadang2 terleka dari menunjukkan, meluahkan dan membuktikan rasa cinta kita padaNya.. Enjoy the video..






Sebenarnya hati ini cinta kepada Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada Mu
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu takkan ber bunga

Ku cuba menghulurkan
Sebuah hadiah kepada Mu
Tapi mungkin kerana isinya
Tidak sempurna tiada seri

Ku cuba menyiramnya
Agar tumbuh dan berbunga
Tapi mungkin kerana airnya
Tidak sesegar telaga kauthar

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmat Mu
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu ya Allah

Tuhan hadiahkanlah kasih Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada Mu
Moga ku tahu
Syukur ku hanyalah milik Mu



Selamat membeli belah di pasar Ramadhan.. secara berhemat ya... Jaga poket, jaga selera, jaga mata.... :-)



Salam kasih.

10 comments:

mamai said...

ya aku setuju lagu nie paling best...buat aku nak nangis

khairul onggon said...

Duh duh duh.. org Selangor duhal.. kmk ngerepak ngan "lepeh" tertentu, ktk jgn mare ehehehe..

Niway, kmk stuju 100% yg lagu tuk adalah pemenang antar segala lagu cinta..

Ktk tek bila gik mok pulang kuching, dah lamak gilak keja kat KL hehehe <---- soalan purak2 dalm perauk, kurak2 sik tauk hahahaha..

Zaidon said...

dah lama a tak dengar lagu ni.. :)

adibah said...

mamai,

betul kan? aku pun rasa sayu jer bila dengar lagu ni..

selamat mendengar!

adibah said...

onggon,

sikda mek nak marah.. tapi ya lah kata urang.. 'sebab sikok semut, abis rusak aiek secangkir..', kan?


*ya lah.. takut jugak sidak madah kmk tok buang batu kelak.. huhu

adibah said...

zaidon,

selamat mendengar.. nyanyian untuk jiwa :-)

~H @ N i ~ said...

memang terbaek..

layan & menjiwai..pasti syahdu..

nice sharing dib

adibah said...

hani,

selamat mendengar.. :-)

zino said...

selamat berpuasa

A.K.U.D.O said...

tq publish lirik..
aku tgh menyanyi dan menghayati..