Wednesday, August 12, 2009

Suami Orang atau Orang Bujang?


Tadi aku dengar SinarFM dalam segment "Ada Satu Masalah". Pendengar boleh call/hantar sms and share their problems. Ada satu sms. Sender adalah perempuan. Single. Aku rasa dia dalam late 20s ataupun early 30s (sebab dia dengar SinarFM.. hehe..)


Cerita di sms:
Dia single. Ada dua boyfren. Satu laki orang. Satu bujang. Tak tau nak pilih mana. Tapi lebih sayang kat suami orang. Family suami orang tau. (kata aku: mesti semua orang tau kecuali isteri & anak(s) boifren dia tu sendiri... typical scenario). Tapi mak dia tak kasi. Menghalang. Jadi sekarang tak keruan. Sebab:

1. Tak sanggup bagitau mak/family

2. Tak sanggup nak bagitau bf bujang nak break-off



Kata deejays :
  • Lebih baik yang bujang dari yang dah kawen

Kata P Ramlee
  • Suami orang = "Mesti pandai membohong.. mesti pandai temberang.. tetapi jangan sampai. hai pecah tembelang"
  • Bujang = (titiba aku takleh pikir... blur!!)

Kata aku :
  • Bujang = senang! <-- senang ke?? hehe




What say u?




Salam kasih.

32 comments:

ciktipah said...

kalo bujang : senang, takde rasia (kalo ada sket jelah), tak pandai nak manis mulut, even gelap sket tp still sweet, cute, tegap, sasa, sexy, kalo...opsss... opssss...dah lain mcm je nih baik jgn diteruskan ngehngeh.

laki org : mulut manis (kt kita dan lain2 perempuan juga), ehh...mandai jek mcm laa tau ek. no komen lah yg ni.

so...pilihanku adalah bujang laa!!!

adibah said...

ciktipah,

gelap sket??? hitam itu menawan ... :-)

Hazerin said...

2-2 pun boleh...asalkan ada kebahagiaan

tp, klu plih laki org, lbih byk msalah rsnya. lebh baik mencegah dr mengubati hati yg luka..


wahhhhh

adibah said...

reen,

pilih dua-dua? mana bleh... pempuan leh kawen satu jer... :)

AmierHamzah said...

kata aku - Bujang Senang .. Semua Senang.. tengok la senang tang mana!

Laki Orang - Anak cina.. makan pengat... sendiri la mau ingat.. but.. kalau laki org tu mampu.. tak salah.. nak ngan taknak jer.. heh.. stended la.. bila dah berkahwin.. pengalaman banyak.. pompuan rasa "secure" kalau bujang ni tatau stablil ke tak.. tul tak? heh.. cuma "iklas" dan ikhlas jer la.. hehehe.. ko paham kan? wakakkaka

adibah said...

Amier,

senang = senang.. takyah pikir mintak izin wife, anak2, family bla.. bla.. bla..


laki orang = aku tak paham!

Edzlin said...

bujang, taknak kongsi. hoho >:)

adibah said...

edzlin,

:-)

mamai said...

aku pun suka dengar sinar Fm pagi-pagi kekdang gelak sorang-sorang dengar dejay ber tiga tu bergaduh....

kalau tak nak banyak problem aku rasa pilih ajer yang bujang itu lebih baik...

adibah said...

mamai,

Aku setuju, melainkan kalau suami orang itu.. jujur, mampu dan sedia.
The 5 letter words yang paling mencabar..

A.K.U.D.O said...

org bujang.

Sharif John said...

1st rule in the book

'HAK ORANG JANGAN KACAU'

Itu yg saya belajar dari pengalaman hidup

en_me said...

nak kawen ghupernyerr.. hmmm

adibah said...

A.K.U.D.O.

setuju!

adibah said...

John,

pengalaman hidup banyak membantukan?

adibah said...

en_me,


bukan cerita aku lah... ini cerita kat SinarFM pagi tadi.. :-)

Josh said...

Choose brand new one. Tanak yang dah 2nd hand, kena share-share pulak tu. :-P

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam Adibah,

"yang bujanglah, jangan runtuhkan rumahtangga orang lain - bina dengan yang belum bertanggalah ok".

Jard The Great said...

cuba baca blog http://kuehbakar.blogspot.com
ade die tulis entri pasal neh.. ehehe

adibah said...

Josh,

good point! :-)

adibah said...

Zulkifli,

nice one.. :-)

adibah said...

Jard,

Ntah2 yang hantar sms tu, kazen kuehbakar yang nama "mira edora" tu agaknya dak? hehe

patungcendana said...

erk...aku tak tau la...:-(

Azuan said...

ku pilih yang bujang..

rase2 dapat terima x klu aku pilih bini orang..apakah??

adibah said...

PatungCendana,


tak tau takper..jangan sedey, ok?

adibah said...

azuan,

bini orang? ko biar betul..!

zonaku said...

ukur takat mana daya diri sendiri....

zonaku said...

bujang atau laki orang, 2-2 belum tentu kita bahagia

adibah said...

zonaku,

kata kawan aku.. "kalau nak kawen dengan suami orang.. kena kuat, kena berani dan pandai berdikari.."

adibah said...

zonaku,

betul.. tapi at least, dengan orang bujang, tak perlu nak mintak izin dan berkongsi kan?

tak tau lah nanti.. bila jadi yang pertama, ada yang kedua, ketiga dan keempat.. hehe

Kapten Luffy said...

suami org lg power

adibah said...

Kapten,

kau suami orang, ye?