Monday, August 17, 2009

Rerama Yang Transit


Malam
Kau terbang masuk
Dari tingkap di ruang tamu
Tanpa aku sedar
Tanpa aku undang

Silakan
Transitlah di rumah ini
Selama mana kau mahu

Tingkap rumah
Sengaja aku biarkan terbuka
Biar mudah kau pergi
Bila sampai waktunya
Bila kau mahu..

-----------------------------

Pagi tadi
Kau sudah tiada
Rupanya sekejap sahaja
Transitmu di rumah aku


Selamat terbang, rerama..




Salam kasih.

12 comments:

cokolat said...

nok.. kenapa n3 ko lately ni sukar untuk aku fahami dengan sekali baca sajok? emosi ko ok tak???

edzlin007 said...

oohh rerama. ku sangkakan kupu2. ada tetamu bertandang ke rumah?

adibah said...

Cok,

susah nak paham ye nok? tu lah.. emosi aku macam cuaca dunia sekarang.. kejap ujan, kejap panas, kejap jerubu..

apa2 pun.. tetap menten kiut!! <-- tetiba.. ekekekeke

i'm okay.. no worries okay..:-)

adibah said...

edzlin,

confuse jugak.. rerama ke kupu-kupu eh? but it's big.. really big..!

pitapelekat said...

seumpama, rama-rama~

adibah said...

pitapelekat,

aku nak sambung nyanyi.. tapi tak ingat lirik.. *sah kalah kalo masuk Jangan Lupa Lirik!

welcome angah! :-)

Jard The Great said...

salam kasih jugak.. ehehehe

adibah said...

Jard,

Antibiotik dah abes makan? :P

mamai said...

la kat sini rama-rama aku nie singgah yer jauh dah dia terbang

kueh bakar said...

kupu2 kurang warna..

rama-rama banyak warna..

adibah said...

mamai,

too bad.. rama2 tu dah mati.. *sedey

adibah said...

kuehbakar,

owh.. baru paham.. thanks.