Thursday, August 13, 2009

Markonah In Love


Kawan aku. Markonah namanya. Umur 30an... tua dari aku.. hiks! Aku lama dah kenal dia, lebih dari 10 tahun. Sepanjang aku kenal dia.. aku tak pernah dengar dia cerita pasal teman lelaki. Jangan salah anggap.. dia seorang perempuan straight.. Takda senget-senget.

Markonah ada kawan lelaki. Aku pun kenal kawan-kawan lelaki dia.. hensem2.. glamer2 you... cuma dia tak serius dengan kawan-kawan lelaki dia. Setakat gitu-gitu jer.. bak kata orang kampung aku.. "no string attached". Hiks! Dia kata dia malas nak fikir.. nak enjoysss dulu..

Tapi.. sejak dari bulan lepas, Markonah dah berubah.. Markonah sudah jatuh chenta.. Huhu.. Markonah sudah mula bercerita tentang 'cinta dalam hatinya'. Teringat. Terbayang. Tapi Markonah tetap basah bila mandi, kenyang lepas makan dan tidurnya masih lena.

Markonah sudah pandai rindu. Markonah sudah pandai cemburu bila lihat ramai aweks dalam Facebook 'cinta dalam hatinya' itu. Walaupun nama aweks dalam facebook tu, gambarnya adalah gambar pasu bunga, Markonah tetap cemburu. Aku gelakkan Markonah. Sebab selama ini, kalau aku kata aku rindu, aku sayang, aku cemburu .. Markonah gelakkan aku.. Sekarang giliran aku pulak gelakkan Markonah.. Rasain lohh... Markonah..! Wahahahahahaha...!!

Bila aku dengar berita Markonah ini... aku rasa gembira sangat...! Aku happy.. terbukak jugak hati dia nak berchenta..! Tahniah Markonah.. Kalo ada apa2.. u can count on me, bebeh...! I kan ada pengalaman.. dalam hal jodoh menjodoh ni.... ! Good luck, Markonah.. bak kata Markonah kat aku.. "pantang lari sebelum berjuang"!!. Chaiyo! Chaiyo!

Markonah... I sedia membantu...!!




Salam kasih.

14 comments:

cookie devine said...

Cik Cookie cinta2 cam Markonah wehhh..

addyaholix said...

saya nak jadi macam markonah. dalam hati ada cinta. bahagia kan?

adibah said...

Cookie,

Mesti happy2 kan?? :-)

adibah said...

addy,

tu kena markonah yang jawab.. tapi lately ni nampak dia happy.. siap nyanyi la la la la jer...

ciktipah said...

ko siriyes nok markonah in lep? wahwahhh...dendiam sajo ye uols. mek nak nanye ni...kategori manakah chenta hatinya ittew? bujs kah? laks ors kah?

*larikkkK sblm dikejar markonah!!!!!!

adibah said...

ciktipah,

ye nok.. markonah in lep katanya.. veri dipli in lep... chenta hatinya.. kali ini adalah bujs uols...!!! no more laks ors uols..!! learn from mistake katanya.. ekekekek

*larikk

mamai said...

kalau ada masalah juga rujuk la kat raja cinta ahaks...

adibah said...

mamai,

betul gak tu...! nanti aku bagitau dia. haha

edzlin007 said...

wahh...sudah ada penasihat. moga cik markonah sampai jodohnya

adibah said...

edzlin,

mudah2an... mesti Markonah tengah senyum2 simpul sorang2 baca komen ni..

Markonah... what say u? ekeke

zonaku said...

hehehe tahniah.. dalam hati ada cinta.. kentalkan jiwa andai terluka!

adibah said...

Zonaku,


Owh.. aku lupa nak bagitau Markonah.. tentang kekentalan jiwa.

*Markonah, please take note!

Monkey D Luffy said...

markonah... jgn lupa aku pun ada

adibah said...

Kapten,

Nanti aku ajak Markonah lawat 'rumah' kau ye, kapten.. hehe