Sunday, January 18, 2009

Bandung dari Langit

Sama je.. dengan awan di mana-mana.. awan tetap awan. Cuma awan Bandung lebih tebal sebab di Bandung musim hujan. Aku memang suka duk kat sayap kapalterbang. Excited tengok sayap kapal terbang masa landing.


Kali pertama aku lihat Bandung dari udara, rasa terkejut dengan hamparan rumah2 yang aku andaikan seperti "rekahan cermin kereta". Bayangkan kalau cermin kereta pecah, dan rekahan tu merebak ke seluruh cermin.. Itu yang ada dalam imaginasi aku. Pendapat peribadi. Aku dah terbayang macet (kesesakan lalulintas).

Penduduk Kota Bandung menurut Registrasi Penduduk sampai dengan bulan Maret 2004 berjumlah : 2.510.982 jiwa dengan luas wilayah 16.729,50 Ha. (167,67 Km 2 ), sehingga kepadatan penduduknya per hektar sebesar 155 jiwa. - http://www.bandung.go.id


Selamat tiba di Bandara Husein Sastranegara Bandung. Alhamdulillah. Mujur urusan imigrasinya pantas. Cuma urusan luggage tu lambat sikit.. sebab segalanya dikendalikan secara manual. And the airport staffs are very helpful and friendly dan comel2 belaka. Hiks. "Semuanya gratis, Buk.. " Gratis = Free.



Salam kasih.

No comments: