Tuesday, January 20, 2009

Si Jantung Hati

Aku teringat pulak soalan TijahLawa kat comment box aku dalam entry aku yang ini, yang berbunyi :

"dikna tu saper nok?"


Ramai yang ingat Dikna ni anak aku. Even kalo aku jalan2 ngan dia pun orang ingat kitorang ni mak & anak. Bila orang kata cenggitu, aku senyum je.. dia lak duk giggle2. Masa dia umoq 5 +, pernah sambil2 jalan kat shopping mall, titiba dia kata, "Orang tengok2 mesti orang ingat KakDib ni ibu tunggal kan.. sebab jalan dengan anak je takda suami..!" Gittew!!!! Aku la punya tergamam masa tu...! Statement brani mati sungguh...!!! Ni lah akibatnya banyak sangat nengok telenovela malaya nih... Apa lagi.. gelak kah kah kah la aku time tu.



Dikna is my real sister. The youngest in our family. Anak arwah Ayah & Acik, my stepmom who married my dad, few years after arwah Mak meninggal. Dia ni lah penyeri family. Dan sangat rapat dengan aku. I was with her, masa dapat berita ayah dah takda. Just the two of us, dan aku hadapi saat yang sangat susah dan sedih nak sampaikan berita tu pada dia.. Dan sejak ayah dah takda, makinlah dia rapat dengan aku.


Agaknya orang ingat dia anak aku, sebab muka nak dekat sama. Dia banyak copy&paste muka aku. Kalau tengok gambar dulu2 pun, ala2 copy&paste je gayanya. Tak caya? Cuba tengok gambar kat bawah ni..



Kan..?? Tang lebih kurang je gayanya.. Masing2 masa ni umoq 6 tahun. Masing2 senget. Ekekeke. Kaki pun lebih kurang sama. Cemana la orang tak kata dia ni anak aku.. hehe. Tak kisahlah. Dengan Temanku pun dia okay.. whenever dia ikut pi dating.. aku jadi diam. Sebab asyik dia je yang duk pok pek pok pek dengan Temanku. Kemain ko dik... ish ish ish.. kaco daun betul!!! Hahaha.


She's my precious. Si jantung hati.


Salam kasih.

10 comments:

su said...

Dikna mmg comel...dia x keseorangan krn mpunyai kakak spt akak...sampaikan salam syg su pd dia ye...

kata pd dikna..su leh x jd kakak dia jugak! ihiks..

Anonymous said...

amboiii!!! posing...

PUTUBAMBU said...

dulu ada gak tergerak hati nak tanya.. tapi segan..

hehehhe...


ok kak dib, nanti jawab tag dari putu yek..

adibah said...

Su,

InsyaAllah akak sampaikan... wah.. seronok lah dia dengar Ticer Su nak jadi kakak dia gak.. Hehe

adibah said...

Kajangmali,

Hehehe.. posing yang tahun berapa yang amboi tu? 1979 ke 2006? Ekekeke

adibah said...

Putu,

Ada tag? Hehe. Okay.. :-)

Zuer said...

waduhhh...letak pic 30 tahun lepas ker? kurus yek masa tu? heheheh...maintainnnnnnnn !!!!

adibah said...

Zuer,

Jangan jeles...!!! :p

NouroulSuhaimi said...

haa... adek kecik ko ek dib? mesti sangat2 kuat kimia korang berdua kan??? jaga dia elok2 yer... :)

adibah said...

cok,

ye cok, adik aku. kimia kuat banget!! hehe. InsyaAllah..