Monday, January 19, 2009

Rumah Stroberi

Turun dari Gunung Tangkuban Parahu, PakHeri bawa kami ke Rumah Stroberi dalam 30 minit jaraknya dari Gn. Tangkuban Parahu. Ada apa ya..? Kalo dah namanya Rumah Stroberi, sudah tentulah ke sini untuk petik stroberi. Takkan nak panjat pokok petai iye dak? Aiyooh!


Cuaca masih nyaman dan dingin. Macam di Cameron Highlands. Aku suka tempat ni tenang dengan alunan muzik France. Kalo sapa ngantuk.. confirm bleh tertidur. Bayarannya Rp135,000 untuk lima orang, boleh petik 5 auns stroberi dan dapat makan tengahari sekali. Jadi sorang tak sampai RM10.. Mmm.. lumayan kan?

Stroberi hasil guntingan aku. Bukan petikan sebab depa dan provide gunting sekali. Lepas gunting2, timbang2, boleh cuci dan makan. Sedap ler.. Cuma takda cekelat je nak dicelup dengan stroberi. Huhu. Kalo tak bleh lah feel2 Tokti gittew.. Hiks!


Lepas penat menggunting, disajikan dengan Nasi Liwet. Ha... jangan konar ke lain yek.. Takda typo, takda salah eja. Memang betul camtu. Bukan l.i.w.a.t. yek.... Memang namanya NASI LIWET.

Nasi Liwet ni makanan orang Sunda.. Nasinya bau macam lauk singgang. Bau bawang merah, bawang putih, halia, kunyit, serai macam tu.. Lauknya ayam kampung goreng, ikan masin, tauhu goreng, tempe goreng, ulam2an, sambal dan keropok. Sedap. Lagipun lapar penat memilih stroberi untuk dipetik gittew. Hehe. Airnya adalah jus stroberi asli. Dan selepas minum jus tu.. aku batuk.. sampai ler tika dan saat ini. Padan muka aku kan..! Dah tau demam sapa suh minum ais lagi..??? Hahaha.



Salam kasih.

6 comments:

Zuer said...

ermmm...tak sabar nak g bandung nie.... nak rasa NASI LIWAT...ahakzzz

adibah said...

Zuer,sebut betul2 sikit beb!Nanti salah sebut lain dapatnya hahahahahaha :p

kajangmalidokfikirkedaitayarmananaklawat said...

kalau create menu strowberi coklat liwet mesti glamer kan kan?

adibah said...

Kajangmali,

Mmm sounds so seksi! Hahahaha

su said...

sronoknyer gi sana kak...

adibah said...

Su, nanti cuti sekolah ajak ler En.Somi gi Bandung. Best... !