Thursday, April 30, 2009

Terdengar Lagu Ini


Aku suka dengar Sinar FM while driving... (dah kertu agaknya aku ni ye CikTipah, suka dengar lagu2 retro ..) Sambil layan traffic light merah, aku layan lagu kat radio masa tu. Terus aku teringat entry aku yang ini. Lagu ini sangat sesuai untuk entry tu rasanya.. cuba tengok liriknya..

Kaum Hawa - Krisdayanti

Hampir saja aku meragukan semua
ragu apa aku bisa bahagia
denganmu sayang ternyata ku senang..

Namun kau tak sendiri ada dirinya
kita saling mencinta tak ingin putus
kita ciptakan cinta yang terlarang..

Ku digauli rasa salah
namun tak inginku hentikan
bersamamu aku merasa
ku pantas bahagia..


Dosa itu di depan mata
ku menyakiti kaum hawa
dia yang t'lah lama denganmu
dan masih denganmu uh.. masih saja denganmu..

Namun kau tak sendiri ada dirinya
kita saling mencinta tak ingin putus
kita ciptakan cinta yang terlarang oh..

Ku digauli rasa salah
namun tak inginku hentikan
bersamamu aku merasa
aku juga pantas bahagia..

Ku tak ingin jadi isteri yang muda
ku juga tak mahu kau lepas dia
biar saja aku yang pergi kasih
semoga kau bahagia..


Kata seorang teman, bukan senang bila berada di dalam situasi ini. Macamana baik pun diri dia, dia tetap nampak 'jahat' mata orang sekeliling. Yang nampak hanyalah buruk hingga terpadam segala kebaikan yang ada. Dulu dia menentang sekeras-kerasnya situasi macam ini.

"Tak payah lah nak payung emas bagai.. payung kat rumah aku banyak!!"

Dan bila terkena batang hidung sendiri, baru dia sedar. Dugaan Allah itu sangat kuat. Sedaya upaya dia mengelak, tapi cinta itu tetap datang. Alhamdulillah, berkat kesabaran, dia dah bahagia dengan yang di cinta, dan dikurniakan seorang putera. Ironinya, madu yang dahulunya sentiasa nak bergaduh dan bertekak akhirnya menjadi teman baik. Dan setelah dikurniakan seorang putera, segala yang 'jahat' di mata orang sekeliling terus terpadam.

Rasanya kita banyak disogok dengan cerita2 drama dan kisah2 artis dan orang-orang glamer yang menunjukkan ketidak bahagiaan dan "kejahatan" orang ketiga ini. Wallahualam


Salam kasih.


10 comments:

zino said...

zino dengar klasik FM je.. hehe

Ana Ali said...

erkkks..arr... errmms.. tapi yang nyata nyer penantian satu penyeksaan..huhuhuhuhu..

P/s siapa lah aku

ciktipah said...

no komen!!!

*ecehhh...feel2 mcm artis lak aku arinih.

KM said...

cinta???
apa itu cinta??
cinta adalah jambu,
ditanam tepi jalan oleh developer,
dilihat cantik berkalerful,
ngences,
petik 2-3 biji, terus dimakan rasanya manis,
tapiiiiiiiiiiii,
di bawa balik umah,
mmmmm..rasanya kelat pulak.
Sekian.

adibah said...

Zino,

Best ye klasik FM? Tak pernah dengar lagi..

adibah said...

Ana,

sabarlah ana.. the time will come, insyaAllah.. :-)

adibah said...

ciktipah,

hahaha.. teringat zaman dolu2 ke?

adibah said...

KM,

Pandainya berpuisi.. *clap clap clap

KM said...

ciktipah yang ngajar

adibah said...

KM,

Ciktipah ajar? wah.. pandainyer... cik tipah