Wednesday, April 8, 2009

Tutorial Bawah Pokok


Malam Keliwon yang lepas, aku tak ke kelas Statistic, sebab tak sihat. Jadi aku telah miss Chapter 7. Aku cuba study sendiri, tapi macam biasa la.. kalau study sendiri ni.. lapanbelas kali baca pun payah gak nak faham. Oleh kerana aku ni agak sengal payah nak faham, aku telah meminta bantuan Wonderpets .. Wonderpets.. owhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Takda maknanya Wonderpets nak tolong ajar Statistic.. setakat tolong hewan yang dalam kesusahan seperti sesat ataupun tersepit dalam longkang tu ada la... Hiks!

Aku pun call Tutor ku ini... dia kata nyanyi "Ini serious... Apa yang penting... KERJAAAAAASAMAAAAA!!!!". Hiks.. Takdalah.. dia kata, kita gi makan dulu.. Aku amik Tutor ku ini.. kemudian gi makan dulu.. bak kata orang mana ntah.. "Gendang Gendut Tali Kecapi, Kenyang Perut Boleylah Study"..


Terserlah sungguh kesungguhan Tutor aku ni mengajar kan... Dan aku, orang duk mengajar.. aku bleh selamba keluarkan kamera snap gambar tangan Tutor ku yang berbullew lite-lite ini.. hehehehe.. Ampunnnn...!!! hehehehehe. Tutorial dari pukul 1.30pm sampai 3.30pm, kat gerai mamak bawah pokok ketapang je uols.. tak macam budak2 la ni.. tusyen kat tempat ber ekon lagi.. !!

Dah terbukti, bawah pokok memang menjadi pilihan untuk pelbagai aktiviti. Bukan saja untuk meluluskan Resolusi.. bahkan untuk buat Tutorial pun boleh jugak.. Apa yang penting?? Ye betul... KERJASAMA!!!! Hiks!

Minggu depan aku ada mid-term exam paper Statistic ni.. Tutor aku keluar kota pulak .. kena ler belajar sendiri.. Aduhai... Anyway, terima kasih kepada Tutor aku, sebab mengajar aku dengan penuh kesabaran...


Terima kasih, Temanku.


Salam kasih.

6 comments:

linn said...

selain makan, meluluskan resolusi dan tutorial, ada lg ke aktiviti yg bleh dibuat di bwk pokok ketapang?

Ad said...
This comment has been removed by the author.
Ad said...

ha...sila jawab soklan 'linn' diatas tu yerrr

eh kanda, xder nyamuk ke?? :)

adibah said...

Linn & Ad

Aktiviti lain?? Mmm.. ada.. ada.. aktiviti servis kereta di kedai uncle di bawah pokok ketapang.

Dinda, nyamuk banyak jugak.. tapi yang herannya, member tu tepuk nyamuk pakai satu jari je.. macam iklan shampoo "GUNA JARI PUN BOLEH". Hebat..! Hebat..!

KM said...

pada zaman dulu2 kala,Sir Isaac Newton baring kat bawah pokok epal(nampak sgt dia ni pemalas kan, mesti masa tgh ponteng keje nih hehe), tetiba jatuh buah epal kat atas kepala dia, dia pun dok fikir kenapa buah tu jatuh atas kepala dia sehingga akhirnya dia keluar teori Newton's theory of gravity.

bila laa buah ketapang nak jatuh lak nih?

adibah said...

KM,

cuba la baring2 kat bawah pokok ketapang tu.. untung2 jatuh buah ketapang.. keluar lagi satu teori baru, kan?