Friday, September 26, 2008

Duit Raya


Masa kanak2 dulu, dapat duit raya 50sen tu perkara biasa. Dapat RM1 pun dah rasa banyak. Kalo dapat RM5 happy je.. kalo dapat RM10, senyum sampai ke telinga. Tak perlu nak letak dalam sampul duit raya.. main hulur je kat tangan masa bersalam. Tapi sekarang, budak2 mengharap paling minimum pun RM1 dalam sampul duit raya. Yang paling tak bestnya, bila budak2 ni bukak (koyak?) sampul duit raya dan dan tu jugak.. lepas dihulur sampul duit raya tu kat dia. Aku awal2 lagi warning Dikna, kalau dapat duit raya, tunggu dalam kereta baru bukak. Kalau tetamu bagi duit raya, tunggu tetamu balik dulu baru bukak.


Duit raya pertama 2008

Aku pun masih dapat duit raya.. yeay! Duit raya dari officemate aku. Terima kasih ya.. Terharu pulak rasanya. Zuer pun dapat duit raya jugak tadi.. tapi.. aku menang! Dia dapat duit raya color lain. Hiks!


Satu antara yang tujuh.

Sementara tu, dalam sibuk hal baju raya, kuih raya, duit raya dan segalanya untuk raya, aku, mySis & CheAh tengah sibuk buat preparation. Untuk Aidilfitri ke4 ni, insyaAllah. Semoga semua urusan dipermudahkan.


Salam kasih.

6 comments:

Zuer said...

ermmm yer lah...zuer dapat duit raya warna merah jer....ermmm..ini tak adilll!!!!...!!! tapi tetap tq to my sis ( Kak Nor- Tokey kuih gak !!!

CikTipah said...

nak duit raya gakkkkkkk!!!!!

mek tak dpt duit raya taun ni noks sb A.B. dah talokkk...kalo tak dpt gak arrr sket2. sedihhhhh

Sept_11 said...

zuer, takpa.. taun depan up sket! ;)

Sept_11 said...

ciktipah,

tak dapat dari AB, cuba la.. mintak dari MA.. mana ler tau.. tetiba dia baik nak bagi duit raya kat uols.. huhu ;)

kajangMaliNakKuarDating said...

alahaii korang nak duit raya tapi naper tak dtg umah terbuka pak lah kat PWTC ari tu, dengaq kabaq cik hindraf pun dtg jugak..

SeptemberSebelas said...

Kajangmali,

kat pwtc tu budak2 jer yang dapat duit raya..