Sunday, September 21, 2008

Kasih Ibu


Aku ke rumah CheAh awal pagi tadi. Aku ternampak ibu ayam ni duduk senyap2 kat kerusi ni. Aku gelak je.. Pelik pun ada.. Lawak kan.. Mana pernah ayam duduk senyap2 kat kerusi, walau dihalau pun buat tak tau je.. Lawak sungguh..

Tapi bila tau cerita sebenarnya, aku jadi sedih pulak. Ibu ayam ni sebenarnya pernah bertelur atas kerusi ni. Then, diorang pun alihkan/ambik telur tu. Rupa-rupanya ibu ayam ni terasa kehilangan. Patutlah cara duduknya konon2 tengah mengeram. Kesian nya.. CheAh kata ayam ni meroyan.






Hari2 ayam ni akan duduk senyap kat sini.. lama-lama. Walau dihalau, walau ada kucing datang kacau pun, ayam ni tetap macam ni. Termenung je. Aku sedih pulak bila tengok ayam ni duk termenung macam ni. Nampak muka ayam ni sedih. I dunno.. maybe I'm touched by the story CheAh told me. Aku terbayangkan macamana seksanya ibu2 yang meroyan, mungkin macam tu jugaklah perasaan ibu ayam ni.


Ibu mana yang tak sayangkan anak kan.. ibu ayam ni pun jadi meroyan bila telurnya di ambil orang. Tiba2 aku terfikir, macamana orang sanggup buang anak sana sini.. Wallahualam.


Salam kasih.

5 comments:

this too will pass said...

strange pet

KajangMaliManyakPilu said...

kasih ibu ayam atas kerusi kat umah CheAh = kasih sejati...

kasih ibu ayam atas kerusi rumah tumpangan chow kit = kasih duit...

teori ke2 pokcik Darwin, kan kan ciktipah...hihihi.

Sept_11 said...

kajangmali,

pandai!

CikTipah said...

haaa...tau pun cik kajang teori darwin. ni mesti uols dah bg kelas tutorial dimana2 tpt yg disebutkan tempohari kann hikkss.

uols mek baru sedar sora dlm lagu melly tu adalah yusry kru. masa memula dgr dulu cuma sedar sora melly sajork. dah tak kenal occay sora avang yusrewwwww ittewww!

Sept_11 said...

ciktipah,

huhu..kelas tutorial di lokasi terbaru tadi uols.. hik!hik!

cemana tak kenal sora yusry lagi? ish ish ish.. dah terkesima dengan sora Ahmad Dhani ye uols.. :)