Friday, September 26, 2008

Iftar & Cerita Disebaliknya..


Jemputan iftar dari kawan mysis di Prince Hotel, KL. Huh.. jalan jam sungguh bila nak ke sana. Alhamdulillah, sempat sampai sebelum waktu berbuka. Sebelum berbuka, tetamu dihiburkan dengan persembahan muzik tradisional. Dan, gong dipalu tanda masuk waktu berbuka.


Sekumpulan teman2 pejabat my sis.


Three sisters with the host. Thank you, Intan :)



Benda lain dia takmo makan. Duk makan choc. dipped strawberry & marshmallow. 2-3 kali dia duk ngadap chocolate fountain. Ish ish ish.. Nak ikut Datuk Siti ye, dik? ;-)


Orang lain semua ala2 posing berdiri je bila amik gambar kat sini.. Aku & Dikna dengan selambanya duduk kat 'stage'. Cuba tengok abang musician tu.. pandang ala2 pelik je.. Mesti dia kata "Apehal laa dua beranak nih.." Hehe. ;-)



Waduh.. banyaknyer makanan yang aku amik.. inilah antara hasil tangkapan malam tadi.. hehehe. Makanannyer sedap2 belaka. Rugi kalau tak mencuba. Lagipun, kami di sana sampai pukul 10 malam. Borak2. Makan. Gosip2. Makan. Cerita2. Makan. Tapi, cuma satu benda je yang aku tak cerita kat depa. Ceritanya ialah...

Surau hotel ni, dekat parking tingkat 5. Kat situ jugaklah aku park kereta. Masa memlula aku sampai kat parking tu, aku dah rasa semacam gak dah. Tapi bulan posa.. kan semuanya dah kena rantai. Aku buat tak tau je ler..

Lepas berbuka & makan lite2, aku pun pergilah surau sensorang untuk solat Maghrib. (Eh.. cemana aku boleh pegi sensorang tak ajak yang lain, ye...?) Keluar dari lift tingkat 5 tu, sepanjang jalan nak ke surau, aku bau kemenyan uols...! Sangat pelik okay.. Semakin hampir kat surau tu, semakin kuat baunya. Aiyoo... Aku tak berani nak pandang belakang, kiri atau kanan. Jalan straight je.. Saspen jugak.. tapi buat2 berani je. Dah lepas solat tu, aku jalan balik kat tempat yang sama, tapi dah takda bau apa2 pun. Huhu! Pelik.. pelik..



Balik dari iftar, jalannya udah macet. Depa ni mesti nak balik kampung, keluar rumah lepas berbuka & terawih. Untuk anda yang nak pulang ke kampung, berhati2 di jalan raya ye.. ingatlah kepada orang tersayang. Pandu cermat, jiwa selamat. Kalau mengantuk, tido dulu ya.. bahaya memandu dalam keadaan mengantuk. Isnin depan jalan2 kat KL ni agaknya dah mula lengang ler kan.. Macam hati aku yang tengah 'lengang' nih..


Salam kasih.

4 comments:

Unknown said...

oyster??? ohh...sedapnye.

tau tak dari aritu yg mek tingin makan oyster tu kan, tp asik2 dpt oyster sauce saje uols. cemana tuh!

adibah said...

ciktipah,

yes.. oyster. sepasang oyster tu, untuk 1st trip occay. Lepas tu mek ulang lagi. :-)

lets turun kl! kita pi makan sesama.

Anonymous said...

sebut pasal oyster ni kan..saya ada satu cite kisah benar zaman mude dulu dulu berlaku kat grandseason.
satu hari tu satu kawan pompuan dtg opis saya dgn bf dia yang kuat berfalsafah kut, then saya ajaklah depa buffet kat situ..ada hidangan oyster, punyer lah cantik n besar2..apa lagik ngap lah abis-abisan..tetiba kawan tu cakap oyster ni sgt baik dan berkhasiat utk ......hihi..

adibah said...

kajangmali,

bila nak ajak saya gi buffet kat grandseason? ;-)