Tuesday, September 9, 2008

Not From Pasar Ramadhan



"Nak makan apa ye untuk buka puasa hari ni?"



Soalan ni memang selalu terdetik kat dalam hati bila tengah time rehat2 gini kan? Kalau dah hari-hari ke Pasar Ramadhan yang sama, dapat bayangkan dah gerai2 yang ada kat pasar tu dan juadah2 yang dijual. Bila dah seminggu ke pasar Ramadhan yang sama, mesti dah mula rasa nak cuba sesuatu yang baru. Bila dah macam tu, timbul lah rasa "Masak sendiri lah.. lagi senang.."


Jadi, inilah hasilnya...



Prepared a simple Fried Rice and then "wrap" it with eggs. Nasi Goreng Pattaya.


Udang Goreng Tepung.


Sup Sayur & Cendawan.


Simple and easy. Time taken was only 45 minutes to prepare all three dishes. Hope u have some ideas what to cook for Iftar today, kan?


Salam kasih.

2 comments:

kajangMaliTalakSombong said...

pandai rupanya cik mimi ni masak erk? bagus bagus bagus.... bila nak kenal mak dan ayah saya?

Sept_11 said...

KMTS,

Raya nanti. Jemputlah datang ke rumah saya.