Sunday, July 5, 2009

Kita Hanya Merancang



Manusia merancang. Rancang perbelanjaan, rancang masa depan, rancang rumahtangga, rancang pembelajaran dan pengajaran, rancang jadual harian, segalanya perlukan rancangan. Sebab tu, dulu2 kat tv ada segment Intisari Rancangan ... bagitau cerita TV dari kul 3 petang sampai 12 malam. Ye adik2 dan anak2... zaman dulu2, zaman akak ni sekolah2 dulu... TV start pukul 3ptg ye.. pepagi kalo bukak TV maknanya buang tebiat..! Pukul 12 midnite ajer... berdiri tegak, nyanyi Negaraku.. pastu abih dah siaran...

Tak semestinya setiap rancangan itu akan menjadi kenyataan. Kadang-kadang, lain yang dirancang, lain yang jadinya... Misalnya.. rancang nak keluar dating tengahari.. pukul 4ptg baru dapat bersemua muka.. gittew.. hiks! Ada juga rancangan yang tak menjadi langsung.. misalnya aku rancang nak lipat baju yang tinggi melangit ittew malam nih.. tapi sampai la ni.. tak jadi apa lagi.. duk melanguk depan lappy ni hapdate blog..! Hiks..!

Aku ada jugak tengok motto, Gagal Untuk Merancang Itu Adalah Merancang Kegagalan.. Aku rasa, kalo gagal untuk merancang itu adalah merancang kegagalan.. maknanya... orang itu merancang jugak.. Rancang untuk gagal... Hmm.. apa aku merepek ni labu??? Ish ish ish...

Sebenarnya aku nak citer pasal rancangan nak nonton Transformer. Memang lama dah rancang nak tengok movie nih.. sejak dari menengok poster BumbleBee kat Petronas Keramat tu.. Jadi hari Khamis lepas, lepas roger2... akhirnya rancang nak gi tengok Transformer midnite. Amik tiket selewat yang boleh.. sebab takut tak sempat.. masing2 bz dengan hal masing2..


Dengan gigihnya aku gi KLCC, nasib baik tak perlu Q panjang. Aku rasa dah tak ramai orang tengok wayang kat KLCC nih.. kan? Rasa cam lengang. Berjaya dapat tiket. Walaupun tiket dah ada ditangan, dan hanya menanti masa.. akhirnya... tak jadi tengok.. Kensel...


Kita hanya merancang....




Salam kasih.

12 comments:

edzlin007 said...

nape tak dapat. takde rezeki tu.

saya slalu tgk d klcc sbb tak ramai org. tp nape eh...sbb tak puas ke.

p/s: norman pun dah pegi kursus kahwin, bakal jd suami nanti.
saya doakan akak pun bertemu jodoh k.

zino said...

itu setakat tiket wayang je .. ada yg beli tiket kapal terbang tak jadi naik.. macam mana tu? hehe

khairul onggon said...

Tedah ktk hehehee... sik al.. kita hanya merancang hehe...

kueh bakar said...

ye...manusia merancang...Tuhan menentukan...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

emm rugi la kak..

takpe, len kali boleh lyan movie lagi..

oo..sy sgt takut ayat "kita hnya mrancang", kak. sgt2.

adibah said...

edzlin,

ye.. norman pergi kursus kawen seminggu sebelum akak pergi rasanya... (agak2nye akak tau tak dia pergi ngan saper...?? heheheh)

adibah said...

zino,

betul zino... kita hanya merancang, Allah yang tentukan

adibah said...

Onggon,

ya lah... sik jadi sebab embak ati yang sedey sebenarnya... tang pandey sik sedap ati.. pelik ohhh??

adibah said...

kuehbakar,

rancang... doa... tawakal.. ketentuannya ada pada Dia..

adibah said...

hazerin,

ada rahmat Allah disebaliknya..

y a n said...

hello ..nice blog. im random viewer . just drop by, n i follow ur blog too. hit me back ya :D

adibah said...

hi yan,

thank u for ur visit..

nanti singgah lagi ye.. :-)