Monday, December 15, 2008

Teringin KeniRojes


Malam ni CikTipah a.k.a Linn berambeh (bahasa Sarawak yang bermaksud bermalam) di umah aku. Datang KL atas urusan kerja sambil menghapdate aku tentang acara cuti-cuti Bandung nanti. Tak sabo rasanya nak gi jalan nih.. Masa dia on da way lagi aku dah text dia:



Aku : Nok, jom kenirojes, teringin la nok.. Lepas megrib kita gi sana ek..
CikTipah : Boleh.. dah beli teket lom? Nak gi Chicago ke California? Ekekeke

Aku : Kita pi Massachusetts laaa.. payah sket nak ngeja. :p
Ish.. sengal sungguhlah minah nih...Lain statement aku.. lain pulak feedback nya.. Chett!! Bila dia dah sampai umah aku.. lepas Magrib kitorang pun pegi la ke Jusco yang paling terkini di Malaysia. Baru bukak dalam 2 minggu lepas kot.. Rasa lega sikit sebab malam ni orang tak ramai sangat macam malam Sabtu. Mungkin sebab malam Sabtu, ada pasar malam menjalar sepanjang-panjang jalan masuk ke Jusco ni.. Memang area ni jadi tumpuan ramai dari kawasan kejiranan setiap malam Sabtu. Kalo nak pegi.. kena pegi hari lain..



Kat sini ada banyak cafes and restaurants. Macam-macam ada. Pelbagai citarasa. Melayu ada, Cina ada, Jepun ada, Western pun ada... Janji bajet ada.. boleh lah singgah makan kat cafe2 nih.. Oleh kerana sejak 'initial stage' lagi dah janji nak makan kenirojes, maka kami pun stretttt la ke Kenirojes walaupun dalam hati duk kata.. "eh.. WhiteCoffee, eh... ada Sushi.. eh... Johnny.. eh.. Laksa Shack.. eh... Wendys..." haa... gittew..!



Inilah rezeki kami pada malam ni. Masing2 mengoder ayam 1/4 ekor (banyaknyer....) dengan side dishesnya bersama dengan muffin and Ice Lemon Tea. Alhamdulillah... Lepas makan tu, jalan-jalan pusing-pusing kat Jusco (untuk membakar kalori dan mengurangkan duit huhu..) sampaila ada announcement:
"Semua pelanggan yang kami hormati.. kami akan menamatkan operasi 10 menet dari sekarang... "
Lebih kurang cenggitu la bunyinya... Hehehe.. tak pernah aku pi Jusco sampai kena suruh balik..


Salam kasih.

4 comments:

Anonymous said...

Jusco bukan halau suh balik umah lah nok (apa nok nih? hihihi) tapi saje saje je tu tesco suh menghala ke kajang laaa pulak tu, menyatay kan diri.

adibah said...

Kajangmali,

Nak belanja satay ye?? Nanti jumpa di kajang occay!!

Anonymous said...

hoihhhh....sempat ko hapdet smlm yea. aku dah terbongkang tak ingat donia dah. eh mana tau mek sengal ni? mmg sengal2 bahu laa nok sb dok pikul brg2 dari smlm.

nak ikot mkn satay kajangmaliiii!!!! ehhh...satay kajang jer laaa.

adibah said...

ciktipah.... ingatkan mek nak letak gamba ala2 pamelaendesen terbongkang ittew.. hiks!

jom pi makan satay!!