Tuesday, December 2, 2008

Meriahnya Anak Ikan..! (Edited version)


Semalam aku ke satu tempat. Meriah sungguh dengan anak ikan. Ada pelbagai saiz dan rupa. Kecik, besar, comel, cantik, burs semua ada uols!! Walaupun diorang tu semua bebas ke sana ke mari, aku dapat rasa depa ni sangat stress sebab terperangkap di satu dunia yang asing. Walaupun persekitarannya sama... tapi.. mereka terkurung..! Sian aku tengok anak-anak ikan ni...


Anak-anak ikan yang sedang bebas berenang ke sana ke mari...

... tapi terperangkap di dalam satu ruang yang sangat kecil berbanding dengan dunia mereka yang sebenar...


... bukan ANAK IKAN yang ini CikTipah!!!.... Gittew...



Anaklah ikan lah ikan, dimakan ikan (2x)
Ikan bernama tenggiri, ikan tenggiri (2x)
Hilanglah intanlah intan, berganti intan (2x)
Intan bernama baiduri, takhta baiduri (2x)

Awal Bismillah lah inai menepek inai (2x)
Inai ditepek tangan, di tapak tangan (2x)
Kami berdoalah ramai, beramai-ramai (2x)
Semoga makmurlah aman, di dalam aman (2x)

Yak yak yeayy!!! (3x)



Jangan lupa pasang lagu kuat-kuat tau...!! Full blast!!


Salam kasih.

10 comments:

Tijah said...

anak ikan yg last skali tu..brp hengget sekor? teringin juer tijah nak membelanya. wakakaka!

Anonymous said...

keciwanye aku. ingatkan anak ikan yg last sekals tu. baru nak test2. dia ni ada lakun kt devils wear prada kann?

PUTUBAMBU said...

kak dib..
kita pun pernah gi ke tempat anak ikan yg real punya tu.. hehehe.. 2 years ago..

tak tau le kot entrance feenya lagi mahal ke ape la ni..

adibah said...

TijahLawa,

Aku dengar citer, skrang ni harga mahal, sebab musim tengkujuh ni kan nelayan tak leh keluar mencari!!! Hahahaha

adibah said...

cikTipah,

ye betul... itu anak ikan kelisa uols.. mahals sekals..!!

adibah said...

Putu,

Best jugak kan nengok anak2 dan makbapak ikan kat situ.. harga mahal.. tapi kalo guna myKad, bleh dapat diskaun.

Macam semalam 5 adults + 3 kids = RM222.00

Anonymous said...

dr subuh aku nak coba dgr lagu ko tu tak kuar2 laa nok.

adibah said...

ciktipah,

cuba try test tengok..!!! elok je aku dengar lagu tu dari tadi..

Anonymous said...

camna nak daftarkan diri dlm senarai anak ikan kelisa? hehe

adibah said...

Kajangmali,

mau ka?? nanti bagi borang yek.. hehehe