Tuesday, July 14, 2009

Selamat Menjamu Mata

Dan ada plan nak makan apa tengahari nanti... Mari ler... aku kongsikan apa yang menarik yang pernah aku makan masa trip hari tu..


Gulai ikan sungai mmm.. lupa dah nama ikan tu.. Ikan Kawai kot.. makan bersama tempoyak pucuk ubi & ulam kacang botol.. dan sambal belacan+bacang. Aku makan kat R&R Temerloh... sangat sedap..!! Ikan sungai tu agak mahal sikit.. RM9 sepotong.. tapi berbaloi... Ada orang yang tak suka ataupun tak pandai makan ikan sungai.. Aku pandai makan sebab dulu2 arwah ayah rajin gi menjala kat sungai.. jadi.. mudah dapat bekalan. Kalau bukan dari hasil menjala.. ada jer orang2 kampung yang datang.. bawak ikan.. jual harga 'seikhlas hati'.





Waffle with Egg dimakan bersama dengan RutBir Float.. dengan dihiburkan dengan permandangan Pantai Batu Buruk di Terengganu... Sorga..!!


Nasi kerabu di Cherating.. warna putih pulak nasinya... Di makan bersama dengan Ayam bakar.. Sedap jugak.. tapi pelik nasinya warna putih.. Hehe..




Pais ikan yang aku beli di Teluk Mak Nek... dimakan bersama dengan Kopi Peng Hai Peng. dari Kemaman.. sambil duduk santai di balkoni tempat aku tinggal di Cherating.. Nyaman udara.. nyaman makanan dan minuman... Alhamdulillah.. rezeki Allah..


Bersyukur tinggal di Malaysia yang punya banyak pilihan makanan... Kalo takda idea nak makan apa.. boleh lah dapat bayang2 dan klu2 untuk tengahari ni...





Selamat menjamu selera.. Salam kasih..


4 comments:

afiq said...

mekasih yer...sye nk gi tgk bwh tdung sji ape yg ade...kang dtg blik...

ciktipah said...

kawaii tuh. mesti comel je ikan tu kan hikhik.

ehh eja dia satu i ke 2 i?

adibah said...

afiq,

waduh... bestnya leh selak tudung saji..!!

adibah said...

ciktipah,

ntah.. aku pun tak tau sebenarnya.. haha