Sunday, December 14, 2008

MokTeh & PokTeh


Jumaat lepas, ke KLIA untuk hantar MokTeh & Pokteh (Abah) untuk balik US. Mokteh is Acik's (Dikna's Mama) elder sister. Setiap tahun memang akan balik kampung untuk sebulan, jenguk Nenek yang ada di KB.



Kami memang sangat rapat walaupun bertemu hanya sekali dalam setahun. MokTeh akan call 3-4 kali seminggu to keep in touch. Infact, masa arwah ayah kritikal, MokTeh & PokTeh sentiasa call untuk dapat latest update on his condition. Lebih kerap.. dari mereka yang sepatutnya. Dan sejak arwah ayah takda, PokTeh kata biarlah dia jadi pengganti arwah untuk menjaga anak-anak termasuk my sis and I. From now on.. he is our Abah.


MokTeh and Abah at the departure hall. 7 hours flight from KLIA to Seoul & another 13 hours from Seoul to Dallas. Alhamdulillah.. bila entry ini ditulis, diorang dah sampai di rumah, safely. Just that MokTeh kata tak leh nak tido dalam flight sebab ramai budak-budak kecik. Semua nak balik kampung untuk Krismas agaknya..

InsyaAllah, bulan Ogos tahun depan, bertemu lagi dengan MokTeh & Abah yang akan balik Malaysia untuk majlis konvokesyen Along, my eldest bro. MokTeh & Abah, thank you for being there in good and bad times, we love you so much!! Hope to see both of you again, soon!


Salam kasih.

4 comments:

Anonymous said...

hi MokTeh, nice meeting u.

Ad said...

sekurang2nya, ada la tempat menumpang kasih seorang abah. :)..

adibah said...

kajangmali,

hiks!

adibah said...

Ad,

Betul Ad... :-)