Monday, October 27, 2008

Jejak Kasih



Hari ni cuti umum sempena Deepavali. Happy Deepavali kepada mereka yang meraikannya. Aku amik kesempatan ni, nak berjejak kasih dengan CikTipah yang dah lama tidak kutemui ittew. CikTipah datang dari rumah adiknya di Seremban untuk berjejak kasih dengan kami bertiga iaitu mysis, CheAh & I.




Lokasi jejak kasih kami adalah di IKEA. Ramai sungguh orang kat IKEA tadi.. Punya lah ramai mak bapak yang beratur panjang nak "transit" anak2 diorang kat playhouse tu. Aku tak banyak shopping pun tadi.. Aku cari barang2 yang Afiya pesan untuk aku bawak sekali terbang ke Kuching nanti.



Afiya kirim stool untuk anak dia. Sebab tu la ada banyak stool yang aku tangkap tadi.. semuanya untuk anak dia... Idak lerr stool tu aku beli untuk kegunaan aku sendiri ye... Haruslah stool tu semua menjerit mintak hampun!!! Hahahahaha. Aku cuma beli rug untuk bilik, yang warna belang2 hitam putih tu. Hajat hati nak beli macam-macam, tapi memandangkan rumah ku ittew hanyalah ala-ala "sekangkang semut" sahaja saiznya.. terpaksa aku lupakan impianku. Aduhai....



Bila pergi IKEA tak lengkap kalau tak pergi cafe. Kat cafe pun ramai orang jugak. Beratur panjang jugak. Daripada lapar lite-lite terus jadi tersangat lapar. Inilah antara hasil tangkapan kami. CikTipah tangkap ikan salmon, Mysis & CheAh tangkap Fish&Chip dan aku tangkap Spaghetti.


Bila dah siap makan, baru kami tersedar yang parking tiket dah dicop awal2 lagi masa buat payment tadi. Tengok kat parking tiket tu, kena keluar dari carpark 15 minit lepas bayar. Jadi, untuk pastikan validation tu masih boleh pakai lagi ke tidak, aku singgah kat information counter. Then adik tu kata "Takpa kak, bila dah validate macam tu, sebenarnya ada lagi 2jam masa tambahan". Barulah lega rasanya.


Dari IKEA, CikTipah ajak pergi Jusco pulak, sebab nak cari hadiah untuk anak buah terbaru dia. Memandangkan jalan masuk ke OneUtama agak jam, banyak sungguh kereta nak ke sana, kami tukar haluan ke Jusco, Sunway Piramid. Orang ramai juga.. tapi tak lah seramai kat One Utama.


Inilah sebahagian daripada hasil tangkapan kami di Jusco, Sunway Piramid tadi. Duk beli barang2 untuk menghias dapurku yang comel ittew. CikTipah duk beli jajan untuk anak2 adiknya di Seremban. CheAh pulak beli barang2 untuk bilik. Nak makeover bilik tidur katanya..


Lepas buat tangkapan, CikTipah ajak ke Oldtown WhiteCoffee. Yeay! Dan dalam perjalanan nak ke carpark, aku cuba la interview CikTipah ini..



Aku : CikTipah, cubalah berposing untuk pembaca blog aku ni.. Cuba bagi ucapan sikit..

CikTipah : Ai malewww laaaaa...

Aku: Ala CikTipah.. boleh laa... boleh laaaaa yek...



Satu......








Dua......







Tiga.....!





CikTipah : Untuk semua pembaca blog SeptemberSebelas...
PEACE UOLLSSSSS!!!!!




Hiks!



Salam kasih.

6 comments:

Zuer said...

Cik A A tu tetap nak masuk blog u kan??? eh cik tipah pun ada? ( dah tau dah pun dr tadi) hehehe..malu2 beruang plak !! huhuhu

adibah said...

Zuer,

Hehehehe CheAh jadi miss interframe sekarang nih.. :)

Unknown said...

wey...wey...wey...sapa yg bg kebenaran mengekspose muka ai yg cun melecun kt blog nih? kna byr royalti occay!!!!

adibah said...

CikTipah,

Kan ala2 cover2 gittew.. ;-)

Anonymous said...

ciksept,
beli tempat sindai baju tak?

eh amoi kat belakang ciktipah tu pakai baju kaler merah jambu sama dgn your sis kan kan...

ati-ati sikit dgn jari tanda peace tu..sekali tengok cam gaya nak cucuk mata orang yang dok snap pic je hihi...

adibah said...

Kajangmali,

tempat sidai baju kat IKEA takda macam yang saya idam2kan...