Sunday, March 15, 2009

Bidadari Kelas


Disuatu hari yang tenang.. Dikna datang mengendeng2 duk landing sebelah aku yang tengah melayan cerita tv:
Dikna : Akak, cikgu kelas Dikna pilih Dikna jadi Bidadari Kelas..

Aku : Huh?? Bidadari?? Kenapa pulak? (aku terbayang image angel)

Dikna : Tak tau..

Aku : Bidadari tu macam mana? Apa tugas dia?

Dikna : Ala... bidadari.. yang kena simpan duit kutipan untuk kelas tu...

Aku : (gelak 8 harkat.. wakakakakakaka...!) Ala dikkkkkkkkkkk....!!! Itu bukan bidadari la dik... itu BENDAHARI!!!

Dikna : Oh yeke..? (blur..)

Bidadari Kelas 3N and I. Photo taken yesterday noon.
Ye.. mata ku bengkak, masuk abuk..

Aku mana ler tau... Aku ingatkan kalau2 zaman sekarang ni budak2 sekolah rendah, ada watak2 tertentu dalam kelas. Misalnya Bidadari ni untuk budak2 yang baik ke, pakaian kemas ke.. Ataupun Wira untuk budak2 lelaki yang gagah perkasa ke.. Rupa2nya dia salah sebut.. !. Dikna, kamu sangat lawak.. hehe


Salam kasih.

6 comments:

Tijah said...

hahaha! bidadari..kelakar adik ko nok! misti dia sayang kat ko ekk??? ko rajin layan dia...

adibah said...

Tijah.. dia kan suka princess princess nih.. agaknya bila cikgu kata bendahari, dia prasan aaa jadi bidadari.. ekekeke...

Yezzaaa... sayang menyayang gittew!

ciktipah said...

nok..aku pown penah jadik bidadari kelab dulu taw. tak sangka aku adalah santek. hikhikhik.

adibah said...

ciktipah,

uols memang santek.. santek banget...tabung simpan duit kelas ittew..! ekekeke

KM said...

*me sama lah jugak...selalu je nak sebut lain kuar lain..halalkan je lah..lidah tersasul

adibah said...

KM,

Kalau dah salah sebut.. tak boleh kira halal je.. Sebab nanti orang boleh salah faham.. semakin tambah bercelaru jadinya.