Friday, March 6, 2009

Lebih Selamat dan Tak Panas


Sejak 2 bulan lepas dah plan nak tinted cermin kereta. Disebabkan masing-masing busy dengan kerja dan segala, baru kelmarin dapat mencapai impian. Tinted cermin kereta ni adalah sangat penting. Selain dari ada UV protection dan mengelak dari panas terik mentari (takut kulit makin gelap weh!!!) yang paling penting, bak kata Temanku, adalah untuk protection kalau cermin kereta pecah. At least cermin tu akan hanya retak seribu di dalam rangka cermin.. jadi dapat mengelak dari cedera terkena serpihan kaca cermin kereta tu. Betul jugak tu kan..?



Kelmarin aku & Temanku ke kedai ini. Tanya itu ini, runding harga begitu begini, tawar menawar segala, akhirnya setuju untuk dengan pilihan dan harga. Lama jugak kena menunggu. Lebih kurang 2 jam macam tu sebab ramai customer.



Pasang plastik tinted ni ada seninya.. bukan senang wooo...!!! Kena ada skill tertentu untuk pasang tinted nih.. Kalau takda skill, kalau tak sabar.. mau dua tiga kali koyak plastik tinted tu agaknya..



Tapi tadi kitorang repeat lagi ke kedai yang sama sebabkan bahagian cermin depan tu, plastik tinted tu calar. Mungkin kena kuku orang yang pasang atau kesan dari tools yang diorang gunakan untuk buat kerja semalam agaknya. Yang ini pun lama jugak kena tunggu. Lebih kurang sejam lebih jugak..


Terima kasih untuk Temanku, sebab sudi/sanggup temankan aku sekali lagi ke kedai semalam. I was very very sleepy & tired. Penat balik kerja. Dan mengantuk sebab dalam minggu ni.. tido malam kurang dari 4 jam. Ngantuknya.... sampaikan aku terlelap tadi sambil menunggu tadi. Hehe. Sib baik ada jugak teman nak borak2, jalan2 keliling kedai belek aksesori kereta untuk mengelakkan aku dari terlelap lagi.

Sekarang ni, semua dah okay.. takda yang calar2 lagi. Cuma kadang-kadang aku terlupa yang aku tak boleh nak bukak cermin tingkap kereta untuk 3-5 hari untuk pastikan plastik tinted tu molek hasilnya.


Salam kasih.

12 comments:

Anonymous said...

nak numpang kete dah tinted tu leh tak? nak gi pasar keramat leh tak?

Anonymous said...

dan cermin ber tinted juga adalah best untuk......... layan tido waktu tghari laaa. jgn pikir apa2 ok! mek naive.

Ana Ali said...

nyaman gak..didalam mobilmu itu sekarang dong? haha ko jgn lah pakai pemegang pintu kang chrome tuh kang terlebih meriah ramai lak peminat woo..

NouroulSuhaimi said...

potong paler lak.. nak nengok!!!!

adibah said...

KM,

Boleh.. boleh.. Tumpang gi servis keta kat KIA pun boleh... :-)

adibah said...

CikTipah,

Tak tinted keta pun boleh gak tertido kalo dah ngantuk bebeno.. ;-)

Iols pun naive occay..!

adibah said...

Ana,

Nyaman banget memandu mobilku bila udah di tinted...Ngak perlu AC yang kuat.. udah terasa dingin dong!

Aku ngak mungkin akan beli pemegang pintu ittew..

adibah said...

Cok,

Macam askar Jopun lak.. potong kapara!!!! Ekekekekeke..

Anonymous said...

ehh..ehhh...aku pun sama gak mcm cok. nak nengokkkkk!!!!!

Ad said...

wah..dah tinted...tetiba teringat plak kata2 sakti untie sulsy dlm lif tu..ekekke

kanda..moga result cemerlang..roger2 la kat YM yer!!

adibah said...

cikTipah,

chaitttt!!!! takbleh.. takbleh...!!! ekekek

adibah said...

Ad,

Dah.. berjaya jugak tinted akhirnya :-)

Nanti kakDib bagitau kat YM ye..