Sunday, March 29, 2009

Nak Tahu Tak?


Budak-budak zaman sekarang ni sangat advance kan? Kita lupakan sekejap perkataan "budak sekarang makin nakal" atau "budak sekarang ni makin degil" ataupun "budak sekarang ni tak dengar kata".. Lupakan sementara.

Aku nak kongsi tentang kecanggihan dan kebijaksanaan budak zaman sekarang. Budak zaman sekarang dapat 20A1, zaman kita dulu, ada? Budak sekarang ni, pandai surf internet, zaman kita dulu, takda kan? Budak zaman sekarang faham apa itu perkataan "download", "bluetooth", "surfing", "ipod". Zaman kita dulu, duk tekan-tekan channel kat tv (zaman dulu takda remote control) pun mak bapak dah bising "kang meletup tv tu kang!!". Kan?

Tadi, aku terima email ini...


Katanya:
Kakmimi nak tau tak aini kan ada email yahoo. yahoo saya ini lah ah malam semalam tutup lampu tak?


Ekekekeke.. email berbunyi macam berborak.. Sebenarnya email kat atas dari cousin aku ni. Baru 7 tahun. Nak bagitau yang dia ada yahoo email. Dan nak tanya, malam semalam aku tutup lampu ke tak. Hehehe.. Hobi dia... main online game & baca blog! huhuhu.. By the way, kakmimi tu adalah nama panggilan aku dalam keluarga besar aku. Cemana leh dapat nama tu? Nantilah.. i'll write about it .. one fine day..

Aku nak reply email Aini... nak suruh dia register Facebook & try tulis blog. Ekeke


Salam kasih.

12 comments:

linn said...

mimiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!

uhuk..uhuk...uhukkk....

len mcm jer rasanye.

adibah said...

linn,

chait!!!! len macam rasanye? rasa manis? masin? pedas? sejuk? panas? pahit? tawar? apa? apa?

eekekekeke

KM said...

bibahhhhhhhhhhhhhhh!!

*larikkkkkkkk..

adibah said...

KM,

Chaitt!!! Hmm... tunggu aaaa...!!!! Gwe kejar ama loh!!!!

KM said...

kekke cam jogging laa pulak hehe

adibah said...

KM

Bukan jogging.. acara balapan kejar mengejar 1500m. hehe

Aloy Paradoks said...

rugi gua tak jadi budak zaman sekarang, tapi rugi jugak budak zaman sekarang tak jadi budak zaman dulu.

patungcendana said...

nak join gak, main kejar2...hehehe...

puisi tu...sangat kena pada aku...huhuhu...

nice, nanti aku post kan dlm blog...pastu bolh tulis lagi ya...:-)

:: NbC :: said...

Hi Mimi,

jgn terkejut esok2 si kecil tu yg guna iphone lg awal dr aunty nyer..
;-)

adibah said...

aloy,

kita ada konda kondi,ten-teng, pondok-pondok, terjun sungai, kutip siput sedut, polis sentri, rounders, baling selipar...

tak rugi kan? :-)

singgah selalu ya aloy..!

adibah said...

PatungCendana,

Jom..! Main kejar-kejar tepi pantai..seronoknya!!

Aku baca puisi kau, aku rasa macam kena jugak dengan aku, dan yang aku tulis tu, memang dari hati aku.. boleh tak nak pinjam..letak kat blog ni? :-)

adibah said...

Pinky beb,

Tak perlu hairan.. she has been using her mum's IPhone lama dah.. hehe :-)