Thursday, March 12, 2009

Fikir-fikir

Tadi masa tengah fikir2 nak tulis entry apa.. aku terjumpa ayat2 ini.


Ketulusan

Kadangkala ada perkara
Yang kita nak luahkan
Tapi tersekat di tengah jalan
Kerana ingin menjaga hati
Kerana takut kehilangan

Kadangkala ceritanya indah
Penuh bunga-bunga
Penuh pelangi
Rupanya hanya pura-pura
Kerana ingin menjaga hati
Kerana takut kehilangan

Sedangkan
Semakin dijaga hati
Semakin luluh jadinya

Sedangkan
Kepura-puraan
Realitinya amat menyakitkan

Sedangkan
Lakonan itu
Yang bersorak
Yang bertepuk tangan
Hanya yang menonton sahaja



Bila baca tulisan ni baru aku sedar, waktu ini banyak yang ingin aku tuliskan. Bukankah blog menjadi tempat luahan hati? Tapi, itu kalau aku ikutkan hati dan perasan. Buat masa sekarang, biarlah aku simpan dalam hati.. Sampai bila? Hmm.. hujung bulan boleh? Kata orang.. bulan baru, lembaran baru, kan? Terlalu lama menunggu hingga hujung bulan? Hmm.. biarlah.. kerana aku belum puas..! Sekiranya aku ini Si Luncai.. biarlah Si Luncai ini terjun dengan labu-labunya.. Biarkan.. biarkan.....


Salam kasih.


8 comments:

Ana Ali said...

Jgn lah jadi Luncai dan Labu-Labunyer..jadilah Srikandi Tun Fatimah..kental dan jitu semangatnya.. I like BreakAway-Kelly Clarkson

:: NbC :: said...

lagu ke ni Dibah..?
u wrote it urself..?

Anonymous said...

banyak gak nak kena fikirkan sekarang.....

adibah said...

Ana,

Its easy to say than done kan? I am strong.. no worries dear.

adibah said...

Pinky,

Does it sound like song lyric? Hmm.. nak antar kat KRU lah.. :-)

adibah said...

KM,

U banyak nak kena fikir? Whatever in ur mind, just let it out. You'll feel free from the burden thereafter.

Hazey said...

Mi, Aku tau kau tabah.... apa pun dugaan yang mendatang, biarlah ianya berlalu pergi jika ianya menyakitkan hati...

adibah said...

Ima,

Thank you.. *hugs