Tuesday, March 3, 2009

Karok


Hari ini, pada jam 2.13pm, aku mendapat soalan dari Cok Bebeh yang bertulis seperti di bawah ini..


Cok, memang aku dapat jenjalan. Puas aku dibawak dek dia jalan2 cari makan. Ke sana kemari. Dari pagi sampai ke malam. Jalan2 shopping sakan. CikTipah yang shopping sakan.. aku shopping lite2 je.. seperti membeli handbang dan kasut untuk pergi tengok pengantin. Hiks..! (macamlah kat KL ni takda kedai jual menda2 tu kan..!)

Pegi clubbing? Ish.. idak ler CikTipah bawak aku gi clubbing. Kang aku gi clubbing kang.. abis bebudak yang tengah clubbing kat situ lari bertempiaran sebab diorang ingatkan makcik2 dari jabatan yang bertanggungjawab datang nak buat spot-check! Kan!!!!! Hahaha.. tak pasal2 semua standby beratur nak buat ujian air kencing. Hahaha.


Karok??? Ye... kami telah mengkarok dekat KotakMerah ini (bukan TiubMerah tawwww!!! ekekekekeke). CikTipah kata kat RedBox kat Tebrau City ni mahal lagi dari KL. Jadi, mengkarok la kami berdua. Berdua lebih baik kata orang.. sebab banyak sket lagu leh disumbangkan.. hahahaha.


CikTipah, berkarok dalam keadaan duduk bersopan santun. Melayan perasaan. Menyumbangkan lagu dengan penuh rasa dari dalam jiwa. Penghayatan lagu dan lirik yang baik. Pitching sedap. Tone merdu je.. sedap. Makanan kat situ je tak sedap!! Hiks!


Giliran aku pulak.. pitching ke Stulang Laut.. Tone ala2 caller ringtone yang sumbang.. Ada sofa banyak.. aku pi duduk atas meja. Sib baik tak pecah beb! Eekekekkee. Kalo aku gi AF Audition, gerenti dapat kad merah. Ekekekeke.



CikTipah sangat teruja bila nampak iklan LeeHom nyanyi. Duk carik jugak lagu2 LeeHom dia nak nyanyi.. tapi disebabkan nama LeeHom tu dalam tulisan Cina.. terus tak dapat jumpa. Banyak jugaklah lagu yang disumbangkan. Tapi yang tak bleh tahan.. bila CikTipah nyanyi lagu.. "Bila Ku Rindu Aku Tersebut Namamu". Wakakakakakakaka... very the retro beb!!! Rindu benor agaknya.. hahahahahhaha. (hampunnnn nok!!!)


Yang paling best adalah duet lagu Dokter Cinta by DewiDewi. Video klip karaoke nya ada di sini..





Entry makan, makan dan makan masa kat JB, ada di blog CikTipah. Silalah jenguk blog dia ya..


Salam kasih.

10 comments:

su said...

hikhik2...sonokkknyer!

karok tuh karaoke, baru tauuu! hehehe...

adibah said...

Su,

Ye.. ye tice Su.. karok itu adalah karaoke. Hehehehe

*pstt psstt... jangan bagitau kat anak2 Su kat sekolah tu ye.. hehe

Anonymous said...

aku ada beberapa perkara ni nak ckp. harus komen terpanjang abad ini namanye :

1. utk cok, iols bukan menyamar occay. tp ini adalah nama gemer haku disini. gemernye haku!!!! hahaha.

2.CikTipah yang shopping sakan.. aku shopping lite2 je <--perlukah stetmen nih? elo..eloo...

3.haku terpaksa menarik balik stetmen karok kt tebrau city mahal nok sb masa nak buat entry ni aku check balik harganye adalah sama je except for few outlet yg lg mahal. abis aku kena saman ngan rebok kang hikhik.

4.motif kata tak jumpa nama leehom. nama dia jumpa occay cuma lagunye tak jumpa sb tulisan cina. ngaji belum smpai sana lg uolssss.

5.ngutuk sora & lagu mek yea? nantikan pembalasan di blog ku pulewwww!!! awas loe!!

hahahah gila koser nih!!!!

Ana Ali said...

dib, haha jagoaan karaoke ngko rupanyer..bila nak berentap ngan aku lak nih..

adibah said...

Ana,

Jarang sangat nak karok ni, Ana.. Sekali di dalam bulan biru je.. Nak rentap? Jom..!!!! hehehehe..

NouroulSuhaimi said...

ngahhhhhhhhh!!!!!
miahahahahahaha....
aku terlepas pandang n3 ni...
naseb scroll sampai bawah...

cik tipah...
cok tertipu tau!!!

adibah said...

Cok... hahahahahaha... jom kita karok!!!

adibah said...

ciktipah,

wakakakakakaka... *totop molot!!!

Anonymous said...

makan makan makan then pastu nyanyi erk? besh besh hehe, meriahnya weekend

adibah said...

KM,

Yes.. lain kali join sekali ya.. :-)