Tuesday, March 31, 2009

Probability


Bila dah bosan dengan persekitaran, mulalah hati mula memujuk untuk lari dari kebosanan. Jadi, semalam, aku lari dari kebosanan. Pergi ke satu lokasi rahsia. Tenangkan diri. Bersantai. Manjakan diri. Tapi, tak lupa untuk bawak buku. Nak lari ke mana pun.. buku kena bawak. Kalau tak siap assignment, lagi parah, kan?

Macam-macam yang aku fikir, sepanjang aku 'lari' ni. Hmmm.. Kisah yang terjadi malam Sabtu masa MU vs Liverpool tu pun, aku fikirkan jugak. Tentang keputusan yang aku dah buat malam tu.. yang masih dalam 'grace period'. Kan aku dah kata.. tunggu hingga ke hujung bulan. Eh..!! Dah hujung bulan ye...Hmm...

Kisah 'percintaan gelap' yang hanya aku seorang je yang tahu tu.. pun aku fikirkan jugak. Mengadu damba kat aku, konon-kononnya kau tak tau cerita, tapi dalam diam keluarga yang rancang semua, ya...?? Hmm.. Kisah ini dah lama aku hidu sebenarnya, tapi baru Ahad kelmarin aku dapat bukti. Puas hati! Ish... cepat sungguh kau beralih kasih ya?? Heran.. heran.. Huhu...

Bila semua kisah-kisah tu aku fikir, baru aku sedar.. sekarang ini aku tiada siapa-siapa! Menangis? No...! Aku dah penat menangis. Airmata dah hilang. Yang tinggal hanya airmata untuk kisah sedih hindustan dan cerekarama Melayu.


Malam tadi, hujan lebat di KL ya? Aku cuma dengar petir berdentam dentum. Sambil ditemani sup ekor dan jus tembikai. Oh.... syurga..! Siaran tv aku abaikan. Sambil buat ulangkaji. Tentang probability. Sambil memikirkan kebarangkalian yang ada dalam hidup.


Maaf ya kalau bunyinya agak emosi..


Salam kasih.

8 comments:

Ad said...

kanda,sangat gagah entry ni...

muachhh..
(ciuman tanda sokongan..*matilah kene pelangkung dgn jue )

adibah said...

Ad,

gagah ke?? hehehe.. (cari muscle jap!!)

aiyooo!!! ampun!!!! hehe

KM said...

P(kena sup ekor) = 0.0001
P(kena pelangkung) = 0.00005

probability kena sup ekor dan pelangkung is very very low hehe (0.00000005 je)

apa ni????????????? ntah...

adibah said...

KM,

Salah kira tu...Jangan salah kira tau.. nanti tutor saya marah! Penat tutor saya ajar saya tau... agaknya sampai tido berdengkur kepenatan :-)

KM said...

tido berdengkur? ni probability kena pelangkung tinggi nih kalau tido berdengkur hehehe

adibah said...

KM,

Wakakakaka. Jom tido. Nite2. (hahahaha.. buat macam chat kat YM je.. sukati je...) huhu

Ana Ali said...

aikss pesal citer tidor-tidoran plak nih.. hahha.. kebarangkalian..erms some things in life payah nak dikira kebarangkalian, kalau nak kira jugak..boleh weng lah kot...

adibah said...

Ana,

Ada orang instead of gi makan, diorang lebih suka tido time lunch, kan?

Betul Ana.. boleh weng.. dan menempatkan diri di rumah2 bahagia.. hehe