Tuesday, October 21, 2008

Exam

Aku tengah risau. Risau sebab Ahad ni ada final exam. Need to 'kautim' my revision by Friday since Saturday ada kenduri arwah ayah yang ke-100 hari. Cepat betul masa berlalu ya, sedar tak sedar dah 100 hari aku lalui tanpa ayah.

InsyaAllah, kendurinya pada Sabtu malam dan the next morning, aku ada final paper. Hari Sabtu nanti, dah tentu akan busy sepanjang hari. Surely aku takkan ada masa nak buat revision. Lagipun dah tentu akan penat, lepas kenduri mesti terlelap. Jadi, mahu ataupun tidak segala revision mesti diselesaikan hari Jumaat. Aduhai…


Photos from Google Image

Dalam masa yang sama, aku ada lagi satu ‘exam’ yang perlu aku tempuh hari Rabu yang akan datang ni. Yang ini lagi merisaukan aku. Ntah apa resultnya nanti, Wallahualam. Cuma aku mampu berdoa semoga semuanya akan memberi keputusan yang terbaik dan menggembirakan.

Harap-harap segala urusan exam akan selesai sebelum Temanku outstation. Disaat-saat begini, aku perlukan kehadiran Temanku. Sebabnya, sebahagian daripada kekuatan aku ada pada dia.


Salam kasih.


10 comments:

su said...

Su doakan kejayaan akak...

Zuer said...

ermmm....su tutup mata !!!

Unknown said...

InsyaAllah...

adibah said...

su,

insyaAllah Su.. Amin..

adibah said...

Zuer,

hahahaha. nyakat su yek?

adibah said...

ciktipah,

Amin...

PUTUBAMBU said...

all the best kak dib..!
ambik course ape?

Anonymous said...

all the best kak dib..ops!! tersasul lak.

setiap dari kita mempunyai pengalaman beratus atau beribu2 kali mengambil exam kan..sejak dari tadika sampai abis belajar. tapi semua orang masih tetap takut nak menghadapi exam, termasuk saya lah.

Gunakan setiap saat yang ada utk preparation occay!!. think carefully and understand what are questions asking for. byk kes, soalan tanya lain, kita jawab lain. fikirkan juga apa jangkaan jawapan dari penggubal soalan/pemeriksa kertas tu. Use all your experience and knowlegde untuk mengemukakan jawapan ..bla..bla..blaaaa... hehehe

prepare as much as u can, sit the exams dgn penuh semangat dan tekun, lepas tu redha je dgn apa apa result kuar nanti..semoga berjaya dgn kaler pelangi gittew..Aminn.

adibah said...

Putu,

InsyaAllah.. Amin.. Tima kasih Putu. Akak ada exam Marketing Management Ahad ni..

adibah said...

Kajangmali,

InsyaAllah.. Amin. Terima kasih. :-)