Saturday, November 1, 2008

Santai Sabtu


Banyak sungguh cabaran dan dugaan sepanjang minggu ni. Ada jugak rasa macam nak "resign" sehari. Hehe.. ada ye resign sehari? Hehe. Nak amik cuti.. cuti aku cukup2 je sampai hujung tahun. Dalam minggu ni jugaklah, aku rasa macam aku sekadar 'transit' je kat rumah aku. Balik untuk mandi, solat isya, tidur dan bangun esok hari nya untuk keje. Dalam 24 jam, cuma 5 jam je kat umah.. selainnya duk kat office. Dari sebelum subuh sampai ke selepas maghrib duk offfice.


Jadi.. untuk menghilangkan rasa penat, hajat di hati hari ni nak bangun lewat.. Tapi kena bangun awal jugak sebab kena fetch Dikna kat rumah dia then hantar mysis and Dikna ke lokasi Family Day office dia. Sepanjang driving dari KL-Hulu Langat-KL tu, mata pun ala2 kuyu je.. Berat sungguh. Bukak pun ala2 30% je.. Ngantuk sehh.. Kepenatan seminggu tu tak hilang lagi.. Lepas hantar depa.. aku ke UIA sekejap. Ada hal yang perlu diselesaikan. Pun driving ala2 mata lelap sekejap-sekejap. Hiks! Ngantuk seh......!


Photo dari Google Image


Sampai rumah dalam pukul 1.30pm, terus tukar 'uniform' kat rumah.. dan sambung tidur.. Pukul 4.30 petang baru terjaga.. Itu pun sebab dapat call dari my sis,mintak fetch dia dari lokasi Family Day. Aku golek dulu dalam 10 minit baru bangun & siap2.. Hehe.. sian depa kena tunggu lama.


Alangkah indahnya kalau esok hari boleh rehat tepi beach .. duk santai sambil baca buku cerita yang dah lama aku tangguh bacaannya. Tapi semuanya hanyalah angan2. Hajat2 yang tak sampai. Sebab hari esok jadual penuh dengan hal2 berkaitan dengan membeli barang2 dapur segala.


Salam kasih.

6 comments:

Unknown said...

aikkk....dari aritu kata nak beli brg dapur tak beli2 lg ke? ke stock aritu mmg dah abis? malampir sungguh nih. betul ke dok 2 org ke doploh org???

Unknown said...

owhh...satu lg. gambar mana gambar? asik2 gambar hiasan je mana aci.

matilaa..gila kosa 2 komen sekaligus.

adibah said...

uols,

belum uols.. tertangguh. kul 9pagi sat gi baru nak pegi beli..

adibah said...

uols,

biarlah gambar hiasan dulew.. nanti mek posing2 untuk uols occay! :)

Anonymous said...

jomm ber beach beach kat pulau..

apsal rasa lapaq lak nih ishh...

adibah said...

Kajangmali,

:-)