Sunday, November 30, 2008

Selamat Tinggal November


November ini sangat panjang.. terlalu lama untuk sampai ke penghujung. November ini banyak kenangan manis.. tapi ada juga yang pahitnya. Pahitnya melebih pahit hempedu. Kata Temanku, anggap sahaja ianya sebagai dugaan dalam hidup seharian. True, honey..!

Tapi, aku hanya manusia biasa. Ada hati. Ada emosi. Kadang-kadang terkeluar juga soalan "Why me?". Kadang-kadang mengalir juga air mata dan terkeluar kata-kata "Gosh.. I just can't take it anymore...!". Mengeluh. Tapi bukan mengalah. Sebab hidupkan perlu diteruskan, bukan?

"When I pretend
Wear a smile to fool my dearest friends
I wonder if they know
It's just a show

Knife
Cuts like a knife
How will I ever heal?
I'm so deeply wounded" - Knife (Rockwell)

Sebelum bermulanya Disember... ada sesuatu yang hendak aku sampaikan.. seperti ucapan seorang pemenang di majlis anugerah...
1. Untuk kamu yang memfitnah aku (ya.. aku masih simpan segalanya), kali ini... aku maafkan kesalahan kamu! Go and fly a kite lah!!!

2. Untuk kamu yang .....*sigh (aku sudah tahu segalanya.. things definitely won't be the same again.. aku bukan bahan untuk ketawa! )

3. Dan untuk kamu yang telah menguji kesabaran aku sebagai seorang kawan, cubalah menerima kebaikan dan keburukan seseorang itu seadanya. Kita semua dah dewasa, bukannya anak gadis belasan tahun... tak perlulah kau tunjuk-tunjuk, kau bentak-bentak. Okay...?
November has over... Alhamdulillah... And I'm deleting all the sad memories.. number 1.. 2.. and 3..! Selamat datang, Disember!


Salam kasih.

9 comments:

Anonymous said...

good, buka buku baru, hope i will not be deleted too :D

adibah said...

Anonymous brother of mine.. hehehe.. nope.. u will not be deleted. Nanti tak meriahlah family kita!!! :D

Anonymous said...

And I'm deleting all the sad memories.. number 1.. 2.. and 3 <--btol ke ni?

takpe. we'll wait and see...

adibah said...

CikTipah,

yeap.. true..! :-)

Anonymous said...

penghujung november ishhh trajedi betul...

adibah said...

Kajangmali,

betul.. betul.. betul!

Anonymous said...

cepatnya menjawab kekkeekkee

adibah said...

Kajangmali,

Hehehe.

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright stupid person.
I have never thought that there weren't any need in big initial investment.
Now, I'm happy and lucky , I begin take up real money.
It gets down to select a correct partner who utilizes your money in a right way - that is incorporate it in real deals, parts and divides the profit with me.

You may get interested, if there are such firms? I'm obliged to answer the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]